sommarlov

Nu är det sommarlov!
Skolavslutning med traditionsenligt regn.
Inte för att jag var där.. men det ligger liksom i luften det där med sommarlov.. man känner sig lite fri och lycklig för en stund..
Nä. Jag har istället gått upp i ottan och åkt in till stan för att införskaffa dom nödvändiga attiraljerna för mitt hemliga projekt.
Det är himla pillrigt och hjärntröttande och mina ögon går i kors (!) men mer kan jag inte säga eftersom det som sagt är hemligt.
Men det är ju positivt att jag kommit igång med något!
Och så är fotbolls-vm igång.
Heja... typ Irland..
Är dom ens med?
Heja någon otippad!!!
Helst ett afrikanskt lag.
Låt dom ge den skurkaktiga västvärlden på moppo för en gångs skull!!!
Och så har jag börjat läsa en bok!
(alltså inte lyssna utan faktiskt l.ä.s.a)
Jag tog en bok på måfå ur min dignande bokhylla och det blev "Den goda jorden" av Pearl S. Buck (nobelpriset för just denna bok 1938) som lustigt nog visade sig vara en kinesisk folklivsskildring.
Lustigt eftersom jag och sonen precis läst en hel del om Kina och den fattiga bondebefolkningen.
Hittills (63 sidor) verkar den väldigt bra.

Så jag är både kreativ och kulturell!
Redan efter en veckas semester.

Hoppas vädret blir bättre tills imorgon bara.
För då ska ju Långa farbrorn och hans mm bli mr & mr på Globens topp.
Om det regnar kan det ju bli halt.
Känns som om man kan halka av globen då.
Det blir nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0