torsdag

Resten av dagen igår förflöt på ett bra sätt.
Jag strosade (sånt man kan göra på semestern)  iväg till tunnelbanan, åkte in till stan och dejtade sonen vid Hötorget.
Vi gick och klippte oss och sen käkade vi sushi (10 lax).. jag kände att jag ville rensa hjärnan med lite wasabi..
Sen kom dottern och vi gick och storhandlade godis till bion.
Vi fick dom perfekta platserna, salongen var fullsatt och jag tycker att filmen var BRA!
Vad var det som var dåligt?
Jag läste DN:s recension (betyg 1) och jag håller med om allt!
Dom var gnälliga (hallå! medelålderskris! hört talas om Woody Allen?), dom var extremt bortskämda (och det är precis som det ska vara när det handlar om SATC.. man vill inte ha dom på något annat sätt..) och självklart var det rasistiskt om man vill se det så... vet bara inte riktigt mot vilken sida det var värst.. det var skruvat åt båda håll.. (och det var ju alla rörande överens om att det var så RÄTT när det var Borat det handlade om.. )
Etnocentriskt? Ja. För så ser vår värld ut.
Herregud.
Ointressant handling?
Absolut. Men handlingen är liksom inte det viktigaste. Man vill bara se Carrie, Charlotte, Miranda och Samantha i action.
Och det ska vara lyxigt!
Det är inte socialrealism. Det är eskapism.
Punkt.

Idag åker vi ut på vischan.
Imorgon är det avskedsstund.
På lördag åker vi hem igen.

SEN börjar min semester på riktigt.

Och förresten är jag sur på bokus.com.
1-2 leveransdagar. My ass!


Kommentarer
Postat av: Ibrahimsolveig

Just found this site and will find it a great use as I collect Sask. postmarks and need to find the location on a map to fit into my pages. Will pass this site onto other collectors who will find it very useful.

2011-03-01 @ 11:03:20
URL: http://ibrahimsolveig.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0