trevlig midsommar!

Midsommar har som jag nämnt tidigare inte en chans i dom internationella mästerskapen för årliga högtider.
Det är härligt med sommar varje dag och jag har aldrig brytt särskilt mycket om just midsommar.
När ungarna var små var man förstås tvungen att bege sig till någon midsommarstång där dom kunde vägra att dansa.. men nuförtiden firar dom själva på varsitt håll och jag tycker det är underbart skönt att få strunta i allt!

Jag har suttit och läst på stranden.
Lyssnat på radio och ätit ananas och melon.

Promenerat hem.

Mixat ihop en smoothie av romansallad, melon, ananas, jordgubbar, apelsin och banan.
Mixat ihop cashewgrädde som jag ska ha till den banan- och jordgubbsglass som jag ska göra senare.
Mixat ihop en chokladdryck av cashewgrädde, kakao och manukkahonung.
Var lite vild och galen och slängde i två jordgubbar i lite av cashewgrädden och då blev det jordgubbsgrädde!
Tjo!

Jag är proppmätt!

Nu blev det molnigt och jag funderar på att röja lite här hemma.
Det finns inte ett bord (inklusive köksbordet) som inte är belamrat med en massa jox.. jag har ingen arbetsyta!
Och jag måste ta itu med hemliga projektet nu igen och då måste jag ha en stor och ren arbetsyta och blixtbelysning.
Och så är det ju Chile idag igen. Mot Spanien (dom mallgrodorna!).
Men Chile går vidare hur som helst tror jag.. men usch, usch det blir antingen Brasilien eller Portugal i åttondelen..
Hoppas det blir Portugal.. brassarna verkar något vassare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0