Det blev inte som jag hade tänkt igår.
Jag var bara så trött och så kände jag mig plötsligt lite snål.
Jag väntar med den där torkmaskinen.
Det blev en massa research istället om det här med raw food.
Av erfarenhet vet jag att jag mår väldigt bra av det.
Åtminstone rent kroppsligen. Det är något med det psykologiska som får mig att glömma det mellan varven.
Det är också ett helt nytt sätt att tänka och planera... och det har en tendens att spåra ur när livet drar ihop sig.. och utan att man märker det står man där med sina gamla dåliga vanor igen..
Nu tänker jag köra igång med en rivstart.
Ikväll drar jag igång en 7-dagars detox-kur som endast består av raw food.
Den är ganska strikt.. men det handlar ju bara om 7 dagar.. 7 dagar med bara frukt eller grönt och inget salt, nötter, frön, olja eller avokado.. En liten utrensning helt enkelt så man kan börja på ny kula sen.
Efter dom sju dagarna blir det vanlig raw food och då har förhoppningsvis min nya bok kommit!

Sen ska jag klura ut hur man får in bilderna som finns i min telefon i datorn.. så jag kan dokumentera mina experiment..
Säga vad man vill om raw food.. men SNYGGT är det!

(och nej! raw food är INTE samma sak som "levande föda" som var så poppigt någon gång på 70-talet.. inte riktigt i alla fall.. Inom levande föda så blötlägger man typ allt.. så det groddas..
Raw food är inte lika petigt med det. Principen är dock densamma.. att man inte värmer något över 40 grader. Det som händer då är att alla näringsämnen, framförallt viktiga enzymer som hjälper till att bryta ner och förbränna, bevaras i maten samt att mindre bra ämnen i livsmedlet inte frigörs vid uppvärmning..
Man blir piggare och får ett ökat välbefinnande.. vilket jag har egna empiriska belägg för.
Det sägs också bromsa upp åldrandet och ha en drös andra positiva effekter på kroppen.
Andra positiva aspekter är att man enbart äter veganskt (djuren & globala miljöproblem) och att man sparar energi (ingen uppvärmning).) (höll på att glömma att det var en parentes)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0