and I'm back

Tillbaka till jobbet idag.
Om det inte hade varit för begravning i eftermiddag så hade jag nog stannat hemma idag också.
Jag känner mig ofantligt mycket piggare men symptomen hänger envist kvar.
Jag är snuvig och nysig och hostan är till och från enerverande.. särskilt nu på morgonen..
Men det ska faktiskt bli kul att återinträda på jobbarenan.
Säga vad man vill om Tv4 Fakta.. men det är ändå ingenting jämfört med jobbet när det gäller action och emotionella bergochdalbanor.
Jag måste nog vara lite på min vakt idag så jag inte börjar gråta ohämmat så fort det händer något.. jag har ju liksom blivit van vid det.
2 meter torky och tv4 fakta i kombination med überlättrördhet och rensning av kanalerna i form av niagarafall...ok beteende.
2 meter torky på jobbet i kombination med ûberlättrördhet och niagarafall... inte ok beteende.

Har bestämt mig för att dra igång en liten raw-drive när det gäller lunchmaten.
Allt handlar ju om vad man egentligen vill ha ut av sina måltider.
På jobbet vill jag bara ha påtankning och energi.
Jag vill inte bli tung och däst och i akut behov av siesta.
Och det enda som jag vet som man bara blir pigg av är raw food... passar bra med våren som verkar komma nu också.
Till lunch idag blir det zucchinipasta och tomatsås med spenatsallad och avokado.
Frukost: smoothie på hemmagjord mandelmjölk, banan och jordgubbar.
Mellanmål: morötter och äpplen (royal gala.. hur oekologiskt som helst).
(och här tänker jag inte skriva Mumma!.. för är det något jag bara inte tål så är det när folk använder det uttrycket! Urr!  Eller Yummie! nästan lika hemskt)
Önskar jag hade kamera och kunde fota.. för är det någonting som gör sig bra på bild så är det raw food..
Får väl be dottern och så får jag lägga upp det om någon månad när hon tankat över bilderna till datorn.

Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn

Jag fotar..... Kan skicka mail med telefonen

2010-03-26 @ 06:28:05
Postat av: Goldielocks

Hur var Smokey Lady's begravning?

2010-03-28 @ 18:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0