nu ska vi se, nu ska vi se..

Frukost: smoothie av mango, apelsin, banan och mandelmjölk.

Lunch: zucchini- och morotspasta med orange paprika, tomat, mangold, kalamatioliver, nektarin och den godaste tahini- och vitlöksdressingen. Samt avokado. Och solrosfrön, pumpakärnor och cashewnötter.

Middag: kan rentav bli något så otippat som stuvade makaroner och falukorv!

Jag siktar på att äta näringsspäckat och tiptophälsosamt till frukost och lunch för att få maximalt med energi till jobbet.
Och för att det är en bra början.
Till middag blir det vad jag känner för just då och vad som finns hemma.
Hittills har jag klarat mig utmärkt under dagarna och känt mig behagligt mätt och tillfreds.. men sen varit riktigt hungrig när jag kommit hem och sugen på varm mat.
Måste också tänka lite budget.
Det är dyrt att leva på bara frukt och grönt.
Bara en zucchini (en portion pasta) kostar för tillfället drygt 30 kronor.

Motion?
Väntar fortfarande på att hostan och förkylningen ska ge sig.
Hostan finns där under cocillanan men kanske att det har vänt lite.
Har utökat promenerandet lite till och från jobbet.
Det är ingen ansträngning... tvärtom bara skönt nu när man kan gå normalt ute och dessutom lyssna på bra böcker.
Igår lyssnade jag färdigt på "Alfahannen" av Katarina Wennstam.
Den dög.
Idag tror jag att jag ska börja lyssna på en Karin Fossum.. kommer inte ihåg vad den hette..

Och Doris-katten ska gå till doktorn nästa tisdag.
Skönt att det är bokat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0