Rättelse

Detta är en officiell rättelse.
Mina barn hävdar att dom visst tycker om påsken.

Sonen påstår vidare att han så sent som igår i ett samtal med en vän sa att "jag tycker verkligen om påsken!".
Detta p.g.a. ledigheten som alltid är en vecka + en dag (påsklovet-sportlovet 1-0), julmaten och att i egenskap av barn inte vara tvungen att ge något men däremot inhåva mängder av candy!!!
Han gick med på att han tar avstånd från allt som har med spindlar att göra och det kan ev. vara mitt fel (här fick jag en anklagande blick) ... men utöver det finns det ingenting jag kan ta åt mig äran av förutom hans existens.
Tvärtom är hela hans person en motreaktion mot min person (vilket möjligen kan förklara ALLT!).. dvs. en anti-version av mig (tänk: christ vs antichrist).

Dottern har heller inget emot påsken.
Hon är väldigt tolerant och hyser egentligen inga starka aversioner mot något särskilt förutom globala orättvisor, prostitution och andra patriarkala systemfel samt dödsstraff.
Vilket hon möjligen kan skylla på mig.

Men eftersom jag är enväldig domare här så utser jag ändå julen till den officiella vinnaren i matchen julen-påsken i VM i årliga högtider.
Julen möter senare i år vinnaren mellan midsommarafton-nyårsafton.
Övriga matcher som kommer gå av stapeln men som troligen inte kommer att ha något med toppstriden att göra är valborg-lucia och kristihimmelsfärdsdagen-allhelgonaafton.
Pingsten möter i början av juni nationaldagen.. en intressant hatmatch med tanke på hur nationaldagen så sent som härom året kvalade in från ingenstans och så snöpligt naggade pingstens storhelgsstatus i kanten. En ren inkvotering av politiken i det tidigare så religionsdominerade världsmästerskapet menar pingstanhängarna.
En annan match som troligen inte kommer ha något med toppstriden att göra men som ändå är ett tydligt tecken i tiden på den rådande sekulariseringstrenden och som kan vara intressant ur ett genusperspektiv är är den mellan morsdag och farsdag.
Ev. kommer det också att dras igång VM i veckodagar, månader, årstider samt olika tider på dygnet.

P.S.
Vill tillägga att det även finns en massa andra högtider, tidpunkter, bemärkelsedagar och kommersiella jippon här i världen, både religiösa och ickereligiösa, men eftersom detta världsmästerskap utspelar sig i min blogg så sträcker det sig inte längre än vad ramarna för min kulturella verklighet tillåter.
Alla är dock välkomna att kvala in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0