bless me

Jag tar tillbaka det där om att jag nyser mindre.
Nyss nös jag sju gånger i sträck.
Det är ju ändå ingenting mot världsrekordet:

En kvinna som nös i 978 dygn. Hon nös cirka 1 miljon ggr det första året.
(enligt något obskyrt forum)

Nysningar är ju ändå något man har tyckt varit ganska harmlöst.
Rentav lite lustiga.
Tills man hypokondriskt googlade fram följande:

Om du nyser för hårt finns det risk att du bryter ett revben. Om du istället försöker hålla inne nysningen kan du skada ett blodkärl i huvudet eller nacken och !

Nu pratade jag med långafarbrorn och plötsligt känner jag mig lite matt.


Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn

Bäst att du kommer på torsdag, då jag är ledig. Du får lite mjukstart på jobbet då....

2010-03-23 @ 18:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0