the elephants are restless again

Usch vad jag har hostat inatt =(
Jag måste nog gå till doktorn och få lite hostmedicin imorgon (lön!) för på fredag ska jag på begravning.
Jag MÅSTE gå på den begravningen.
Så är det bara.

Annars är jag ruskigt rastlös.
Försöker se det som något positivt.
Det ÄR positivt!
Rastlöshet kan sätta igång dom mest oväntade processer.. vare sig man vill eller inte..
Utan rastlöshet hade vi kanske suttit här idag utan elektricitet.
Eller abtronics...fast nej.. det var nog girighet som låg bakom den..

Men rastlöshet ligger nog bakom både det ena och det andra i uppfinningsväg och tokroliga påhitt... jag tänker på sånt som cheese-rolling..


Rastlöshet kan ha förödande konsekvenser.. i synnerhet  i kombination med storhetsvansinne och empatistörning.. här tänker jag förstås på Hitler men också på alla andra med psykopatiska personlighetsdrag som i brist på annat drar vingar av flugor och plågar kattungar.

För mig är rastlöshet ganska påfrestande.
Påfrestande som i trååååååkigt.
Och tråkigt ligger som god trea efter smärta och sorg på 10 i topp-listan över klassiska humörsänkare.
Tråkighet tär.
....
Men!
Det är här det positiva kommer in i bilden.
Det undermedvetna!!!
Kreativiteten väcks och planer smids och rätt vad det är så är man mitt uppe i något nytt projekt.
Jag älskar mitt undermedvetna!!
Man måste bara låta det vara lite ifred ibland.

Och när man har kommit så långt i livet att man har lärt sig att det är såhär det brukar funka... då är det lite, lite lättare att stå ut med rastlösheten.
Man känner att den har en mening.
Man undrar: Vad ska jag nu hitta på? Exciting, exciting!

(ny bubblare till 10 i topp-listan över klassiska humörsänkare: Meningslösheten)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0