diverse

Nu vill jag bara plocka fram maskingeväret och meja ner den där erbarmeliga hostan!!!
Om den inte ger sig snart så måste jag pallra mig iväg till doktorn... och det har jag inte tid med!!
Vill dessutom hellre lägga månadens läkarbesöksavgift på Doris-katten... som har mystiska sår på kroppen.. något fel är det med henne..

Jag är trött på att vara sjuk och eländig nu.
Inte jobbade jag i helgen som jag hade planerat.. allt ligger (förhoppningsvis) kvar på skrivbordet precis som jag lämnade det i fredags..
Istället gav jag vika och återinträdde i storytel.se:s underbara värld.
Har lyssnat på "Vyssan lull" av Carin Gerhardsen. Den var bra.

Känner mig således väldigt, väldigt stressad över jobbet just nu.
Jag ligger efter med allt och vet inte i vilken ände jag ska börja.
Vill bli frisk och pigg och känna mig på topp!!!

Begravning i fredags.
Vinkade av damen med cigaretten..
Vemodigt förstås.
Min hjärna fattade inte riktigt.. den bara envisades med att spela upp en massa typiska smokey-minnen..
Blev dock rörd av att träffa dom anhöriga och det kändes hedrande att dom ville att jag och min kollega skulle vara med... att det faktiskt betydde något för dom.. det betydde mycket för oss att få vara med..
Sen har min (tröga) hjärna fortsatt att spela upp smokey-minnen hela helgen.
Jag både ser och hör henne så tydligt.
Jag kan precis höra henne när hon nyfiket undrar hur begravningen var!
Jag är egentligen inte ledsen över att hon har seglat vidare.. jag tycker bara det är lite svårt att greppa det här med döden.. och sen har jag det ju alltid svårt med separationer.. skilsmässobarn som jag är...

Nu ska jag gå och mixa ihop min frukostsmoothie.
Banan, mango, jordgubbar, hallon och mandelmjölk (som jag gjort själv!.
Till lunch blir det zuccini- och morotspasta med mangold, paprika, oliver, gula körsbärstomater, avokado, solrosfrön, pumpakärnor, cashewnötter och currydressing.

Londonminne:
Efter Tate Modern så gick vi över Millenium-bron till St Pauls Cathedral.
Där pågick en gudstjänst i ena änden.
Vi satte oss ner och lyssnade en stund.
En gosskör sjöng så vackert att man bara ville gråta.. det gick ända in i märgen..
Jag tände ljus.
Bl.a. till Smokey Lady, farmor och morfar, Zigge- och Maurice-kattern och sonens kompis Nicke.

Kommentarer
Postat av: jo

Godmorgon! Den där mandelmjölken? Hur gör man den? Ett recept, kanske? Bara för att veta ...

2010-03-29 @ 10:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0