close encounter

Det mest anmärkningsvärda med gårdagen var nog att jag plötsligt befann mig öga mot öga med en ORM!
jisuskrajst
Jag låg oskyldigt och lite nonchalant tillbakalutad på en oskyldig och ganska nonchalant liten klippa vid Hässelby Strand. Där låg jag och blundade och lyssnade på radio och funderade på hur många myror och spindlar som promenerade omkring runt och ev. på mig.
Efter ett tag så kände jag att det nog var bäst att kontrollera omgivningen lite så jag hävde mig upp på armbågarna och kisade runt lite... och DÅ!
EN ORM!
Vid mina ben!
En lång, smal sak som hänsynsfullt ringlade runt mina ben och vidare ner i vattnet.
Alltså Naturen!
LÄGG AV!!!
Varför inte låta mig snubbla ner i ett kackerlackebo eller fastna i ett spindelnät på en gång!??
Eller låta mig hamna i en tunnelbanevagn med 30-40 aggressiva och påtända narkomaner.
Jag tror inte att det var en huggorm.. jag tror inte det var något utländskt.. men vad vet jag???
Det enda jag vet är att den var väldigt smal men LÅNG.
Ska man inte kunna blunda i naturen utan att bli ANFALLEN???? nästan..

Annars var det fint att solen sken och idag börjar jag med detoxmat igen för min mage har varit helknäpp på sistone och då blir ingenting bra.
Och handtvätt blir det också eftersom sonen HAR SLARVAT BORT BRICKAN TILL TVÄTTSTUGAN!!!! grr!
Och jobb blir det.
Och kanske lite shopping.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0