Ibland händer det... (temavecka: försäkringar)

Först i måndags så fick jag ju champagne och jordgubbar av den bereste konstnären eftersom han hade fått ut en massa pengar på sin försäkring och eftersom han trots protester gärna vill tro att jag hade ett finger med i det hela.

Sen, fortfarande i måndags, så åkte jag och sonen och hälsade på Farbror Arne, Försäkringsmannen, och diskuterade sonens invaliditetsutbetalning.

SEN, igår, så fick jag helt oförhappandes ett kuvert av min lilla mamma... med en massa 500-lappar i!!!!
Och ovanpå det satte hon in en lika stor summa på mitt bankkonto..

"Det är tack vare dig som jag har fått hepatit C!" sa hon.
"Så naturligtvis ska du ha en del av försäkringspengarna!!!"

"Det var så lite!" sa jag generöst och håvade in stålarna..

Logiken i min mammas resonemang är lite, lite svår att förstå.. men hon fick en blodtransfusion i samband med min födsel, och för något år sen uppmanades alla som fått blod före 1992 att testa sig för hepatit C.. och då gjorde mamma det och jomenvisst.. hon var positiv.. men det är inte den värsta sorten..
Staten betalar ut skadestånd till alla som är drabbade och det var dom pengarna som damp ner förra veckan när vi nästan hade glömt bort allting.. och enligt mammas invecklade logiska resonemang så har hon mig att tacka!!!


Så på något sätt har jag lyckats bli inblandad i att belopp har betalats ut på olika försäkringar och hittills har jag alltså inkasserat jordubbar, dyr champagne och en massa pengar!

Och inte nog med det!!!

När jag kom hem idag så låg det ett kuvert och väntade från Sveriges Radio.
Jag har blivit uttagen att delta i Svensktoppsjuryn!!!

Bästa veckan ever!!!

Kommentarer
Postat av: Långa farbrorn

Glöm inte bort den fina bilden på personal du fick i ett mail ;)

2010-05-13 @ 18:04:28
Postat av: johanna

Man blir avundsjuk. På alltihop! Grattis!

2010-05-13 @ 21:22:30
Postat av: Guldlock

YAY!!!!!!!!!!!!!

2010-05-14 @ 11:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0