igår

Först dansuppvisning.
Dottern var superduktig! Såklart.
Träffade mamman, farbrorn, nevön, farmorn, farfarn, rodrigez,lilla m och dotternsexpojkvän.
Sen stress, stress.
Köpte boa och glitterspray i Globen City.
Och så heeeeeeeem. Hela långa vääääääägen.
Fixelifix med totalt omöjligt och förvuxet hår.
Sprejelisprej med glittersprayen.
Ont i huvudet. Treo.
Och så heeeeeeeela långa väääääääägen in till Söder och hetsköpning av ostar och oliver och pizza.
Hem till långafarbrorn.
Hetsätning framför tv:n.
Fortfarande lätt huvudvärk.
Ölkorv, ost, vindruvor, kex, varma mackor, chips, dip, oliver, pizza, godis och champagne.
Noggrannt ifyllande av protokoll.
Minns inte så mycket. Minns tyvärr en skitig fotsula. Hu!
Ville att vad som helst skulle vinna förutom Tyskland och Danmark.
Men det var kul ändå.
Endast ett krossat glas. Vad jag vet.
Och che hade läppstift.
Sen blev det singstar!
Att jag är tondöv visste ju redan alla jag känner. Nu vet mina kollegor det också.
Och långafarbrorns grannar.
Men huvudvärken försvann! Tillfälligtvis.
Lååååååååång väg hem.
Jättejättejättesent i säng.

Drömde om pappa.
Första gången.

Tack för igår!
Det var väldigt,väldigt trevligt.
På min internationella skala för Eurovision-tittande genom tiderna får gårdagskvällen betyget 7 svettiga grekiska överkroppar  av 10 möjliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0