Information till Långafarbrorn

Jag har försovit mig och kommer att bli en smula sen.
Har ett möte kl 08.30 med che och servicemänniska och kommer givetvis före det.
Satt kvar igår kväll så jag har inget dåligt samvete för förseningen men det var inte planerat... jag bara sov och sov..


Och nu vidare till övriga nyheter:

I världsmästerskapet för årliga högtider och traditioner har Kristihimmelsfärdsdagen överraskande stuckit upp.
Kristihimmelfärdsdagen kan ju aldrig vara med och tävla med dom tyngre namnen som Jul och Påsk och föralldel Midsommar.. men förra veckan tilldelades nämnda helg Det Stora Slackerpriset, en hedersutnämning som inte är fy skam.
Kristihimmelsfärdsdagen tilldelades Slackerpriset, här är ett utdrag ur motiveringen:
"...för sin avslappnade attityd och frånvaro av religiösa tvång och ritualer... för sin okommersiella inställning och förmåga att helt enkelt bara bjuda på minst en, kanske två (klämdag) dags ledighet utan medföljande obligationer av vare sig ekonomska eller sociala slag..."

Grattis Kristihimmelsfärdsdagen!

Jag hade en annan nyhet men den har jag glömt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0