Mycket Väl Godkänd

Hejochå jag hade lönesamtal igår.
Det är alltid lite jobbigt i förväg.. man tänker.. "tänk om jag gjort något alldeles GALET och JÄTTEKONSTIGT som jag själv INTE KOMMER IHÅG och tänk om chefen inte gör annat än går och grubblar på  hur dom ska UTMANÖVRERA mig och OMPLACERA mig till HUDDINGE eller något liknande... "...
Typ så tänker man.
Men det gick bra.
Chefen är nöjd (gamla bästa smurfanchefen). Jag överträffar målen i nästan allt!
Men jag är inte fulländad.
Jag kan bli mer kostnadsmedveten.
Säg den som inte kan bli det i hennes ögon.
Hon är från Småland.
Vi hade också svårigheter med att komma på något exempel på när jag tar ansvar utanför mitt eget ansvarsområde.. eftersom det är lite oklart exakt vad som är mitt ansvarsområde och var det tar slut..
Vi hoppade över den punkten.
Sen skrev vi på papprena och sen fick jag en kopia som jag ska ta hem till mamma! Eller inte.
Sen gick jag ut till kära little-miss-sunshine och che och nyachefen (nippertippan?) som satt och såg bleka ut och som tydligen inte hade fattat att jag hade lönesamtal utan som trodde att jag var inne hos bästachefen och konspirerade och typ kuppade ut dom..

Idag är det hembesök igen. Hos orolig och ledsen och ensam man.
Sen introduktion med en nying på personalfronten. En tjej som är född man och som håller på och byter och kanske också en kurdisk (?) tolk som man kan kalla Farsan.
Det går inte att bli uttråkad på min arbetsplats.. bara utbränd.. och dement..

Efter jobbet bär det av med dottern ut till mamman på Värmdö.
Cocktails på verandan och goseligos med sommarhunden och översovning.
Imorgon... LEDIGT!.. tack jesus!
Och det var tur att jag skrev det för nu kom jag på att jag måste packa tandborsten!


Kommentarer
Postat av: Guldlock

MVG i alla lägen tycker jag att Funck ska ha!



Ledsen att vi inte fick ihop det till att ses förra veckan! Nästa gång tänker jag tvinga dig till att bestämma tid och dag INNAN jag faktiskt kommer till Stockholm. För så fort jag sätter min fot i stan så blir min kalender fullproppad med dejter.



Jag är praktik nu och får göra massa spännande saker. Har faktiskt uppdaterat min stillastående blogg lite.



Och inte nog med det. Har fått en plats i Linköping. Har till den 27e att bestämma mig. Vette fåglarna alltså...

2010-05-12 @ 20:40:15
URL: http://lea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0