och nu över till något annat

Tänkte jag skulle träningsskriva ett inlägg om något helt annat för att inte helt tappa bort mig själv.

Jo.

Jag vet att jag hade massor av saker i huvudet innan det här eländet kom i vägen.
Minns ingenting.
Det var semester och en massa jobb.
Och den här veckan som skulle bli rolig.

Semester skulle jag gärna ha nu på direkten.
Så jag kan sova, sova, sova.
Och jobba ska jag göra imorgon. Om det nu är någon idé för jag kommer inte ihåg någonting.

Dottern.
Dottern måste peppas.
Hon är ledsen. Det var hon redan innan.
Och råden hon får från mig nu är kanske inte dom bästa.
Eller så är det dom bästa.
Jag ser allt i perspektivet Livet och Döden.
Då blir råden inte så återhållsamma utan mer drastiska.

Och sonen.
Han måste ju plugga.
Hoppas han gör det. Jag har nollkoll.

Jag måste fixa balkongen.
Sopa, skura och plantera.

Jag är rastlös men samtidigt helt slut.
Värsta kombinationen.

Jag vill bara att allt ska vara som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0