priset

Priset man får betala för en bra helg är att det inte känns lika bra nu såhär måndag morgon.
Alldeles för lite sömn!

Bra helg betyder i mitt fall inte en massa svirande och aktiviteter utan bara att jag varit relativt harmonisk, ganska befriad från psykrelaterade anfall p.g.a. skitiga fönster etc., samt att jag hunnit med det jag måste.
Jag har jobbat och shoppat och varit ute i vårvädret och sovit (bara inte så mycket just inatt) och ätit vettigt.
Och lyssnat på På Minuten! (pensionärsvarning?)

Men nu är det inte lika harmoniskt.
Fyra veckor till semester och mentalt är jag redan där.. vilket innebär att allt, ALLT, blir extra tungt och jobbigt och omöjligt.
Jag är less på hela skiten.
Det är kul på jobbet!
Roliga människor... men måste man jobba också???

Idag är minst en chef på plats.
Lika bra det så man skärper sig. (Lotta På Bråkmakargatan-varning?)

Till lunch blir det sötpotatis- och linssoppa och till det avokado.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0