torsdag

Allmän försovning här hemma.
Stämningen är inte den bästa.
Det smälls i dörrar och svärs.

Tillbaks till jobbet igår.
Bara för att konstatera att det nog är bäst med semester först.
Allt känns konstigt nu och det blir inte bättre av att cheferna verkar drabbade av någon slags ekonomisk panik.
Sånt orkar jag inte bry mig om just nu.

Sen ska jag bry mig som bara den!
Efter semestern i juli någongång.
Jag måste bara hinna ifatt verkligheten lite.

Nästa fredag, den 4/6, blir det begravning..
Eller avskedstagande/ minnesceremoni.
Det blir borgerligt förstås.
Det blir inget prat.
Bara pappas favoritmusik och närmsta släkten.
Och sen blir det mat och då kommer det troligtvis att pratas en hel del... men mer i munnen på varandra än i form av högtidliga tal.

Nu ska jag skynda mig till jobbet.
Har massor jag vill bli färdig med idag.
Sen är det Rufus ikväll med dottern.
Och sen hjälpa sonen att renskriva skolarbete.
Och kanske lite Mao-snack.

innan vi faller i koma igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0