winds of change

Antiklimax.
Taggad som tusan anlände jag till kontoret igår bara för att få veta att Damen Med Kniven blivit ombokad till idag.
Då blev det shopping med chefen istället.
Viktiga saker som vaxduk, blommiga möss (che fnissade hela dagen åt mitt och little-miss-sunshines diskussion om huruvida vi behövde en ny mus och huruvida vi då ville ha en blommig mus eller en rosa mus och huruvida vi i så fall kunde installera vår nya mus med eller utan grabbarna på IT.... ches nivå var överlag rätt låg under gårdagen... kan bero på overload av arbete... som jag tror att han fnissandes ändå lyckades fixa..), bagels, kofta till chefen och dramaten-vagnar.
Little-miss-sunshine kunde installera sin mus själv.
Min mus kräver en administratör från IT.
(dator-avdelning)
(någon annan betydelse av IT blev i det här fallet oerhört obehaglig).

Så alltså.
IDAG åker jag och che- den fnissande chilenaren/livvakten- ut på spännande hembesök i förorten.
Inga bombhot igår.
Bara lite allmän ärekränkning och förtal.
Vi tål en hel del så det är ingen fara.

Himla tråkig nyhet:
Långa farbrorn ska lämna byggnaden och bli en nattens riddare.
Han tyar inte.
Men det blir inte förrän efter hans semester.
Och little-miss-sunshine ska förpassas till andra sidan Tranebergsbron.
Och nu försöker hon locka che med sig men det kan hon glömma.
Förändringens vindar!
Det tycker inte jag om. Skilsmässobarnet i mig blir oroligt.
Man kan säga att säsongens avsnitt av Kontoret snart är slut.
Vem vet vilka som försvunnit och vilka nya ansikten som dykt upp till nästa säsong.
Kanske någon kommer tillbaka???
Det får man se.
To be continued.

Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn

Vem överlever??? Klarar nya chefen mötet med den psykostiska sorken???? Och vem är den nya samordnaren? Ska den falska appendix får stanna på andra sidan Tranebergsbron.......??

2010-05-06 @ 22:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0