inte bra

Känner mig väldigt negativ idag.
För det första.
Igår var ingen bra dag.
Migränen låg och gjorde sig påmind som ett outlöst vulkanutbrott bakom pannan hela dagen.
Avbokade yogan eftersom jag tänkte att det är bättre att jag tar mig hem fortast möjligt så jag kan gå och lägga mig så det kan bli en ny dag.
...amenvisst!!.... blev förstås kvar på jobbet istället och kom hem sent i alla fall..
Och eftersom väderhelvetet slagit till  under dagen så höll jag på att slå ihjäl mig x antal gånger på hemvägen... det gick oerhört långsamt och jag blev b.l.ö.t.
Och idag!
Jag har INTE sovit klart!
Jag är så trött!
Jag vet att jag måste försöka komma iväg tidigare än vanligt eftersom det väl är en halv dagsresa bara att ta sig till tunnelbanan nu när slaskeländet bergis..BERGIS.. har fryst till ett ishelvete..
Måste hinna allt jag ska hinna idag före kl 12.
Ska på hembesök kl 13 och sen är det jympa kl 15 och då måste jag dessutom ha hunnit byta om.
Och på jobbet hinner jag ingenting!
Och det är en massa, massa viktiga saker som bara måste hinnas med. Och allt går så lååååååångsamt så det är nästan komiskt!
Jag gjorde en.. EN.. genomförandeplan igår (alla kunder ska ha en aktuell genomförandeplan).. och det tog nästan två.. TVÅ!.. timmar.
Dels för att jag blev avbruten hela tiden och dels för att det helt enkelt tar hundra år att göra en genomförandeplan i kommunens datasystem.. det går liksom inte att snabba på..
Försöker se det positivt.
Försöker se att jag nu iallafall har gjort EN.
Försöker att inte tänka på att jag har någonstans mellan 50 och 100 kvar att göra.
Och att det kommer nya biståndsbeslut varje dag.
Nytt biståndsbeslut=ny genomförandeplan. Inom 14 dagar!!! HA, HA!!!
Och jag känner att jag får hjärtklappning och blodtrycket stiger och jag försöker att fokusera på andningen.
Jag försöker verkligen dra på mig min stressavstötande, osynliga, magiska sköld... det går sådär..

Nä fyfabian vad jag känner mig negativ idag.
Kan vi hoppa över resten av veckan och börja om nästa vecka igen!!?
Jag vore väldigt tacksam.
..tycker inte om att var gnällig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0