nyårsafton

På måndag kan jag äntligen börja använda min nya kalender och jag känner, KÄNNER, att då kommer jag äntligen, äntligen att få lite ordning och struktur på mitt så kallade liv.
Jag ska bli inrutad och omöjlig, jag ska göra upp tidsplaner och jag ska hålla mig till dom och få något gjort!!!
Det gäller jobbet och det gäller allt annat.
Min tid är starkt begränsad och därför mycket dyrbar.
Jag antar att jag har samma tidsmängd som alla andra och som många andra kanske en smula lite för mycket som den ska räcka till... eller så är det inte för mycket utan bara skitdåligt planerat...
Det är lite som i "På minuten".
Man ska inte fransa ut i kanten.
Jag fransar alldeles för mycket i kanten och har systematiskt svårt att hålla mig till ämnet.. och jag upprepar mig i onödan och gör andras arbetsuppgifter (stjäl ämnet) och kommer av mig (stakar mig).. jag lägger tid och energi på meningslösa och onödiga saker (staplar ord utan inbördes mening).
När man funderar en aning så är det ju faktiskt så att reglerna i "På minuten" verkar gå att applicera på självaste livet.
Dom är effektiva.
Dom är geniala!
Det gäller bara att se till att den inre panelen trycker på sina knappar som dom ska.. så man lägger av med utfransning och upprepande och skärper till sig.

Den här helgen är det nyårsafton för på måndag börjar mitt nya strukturerade liv.
Med kalender och dator (den har visserligen inte levererats än.. men förhoppningsvis nästa vecka).

Lite har jag faktiskt redan börjat med strukturen.
Sedan x antal veckor så tvättar jag t.ex. varje lördag 13-16, inklusive mangling.
Varannan vecka lakan, varannan vecka handdukar.
Detta för att motverka dom ohyggliga tvättkatastrofer som präglat vårt hem de senaste åren.
Samt den allmäna sunkigheten som verkar uppstå på nollsekunder hemma hos oss.
Jag står ut med den nu. För jag vet att på lördag blir det bra. Och då mår jag bra.
Det låter väl självklart och banalt att tvätta regelbundet.. men hemma hos oss så har det ínte riktigt fungerat.
Jag har varit så trött så trött och inte tyckt att jag haft tid.. och sunkigheten och förfallet har kopplat sitt grepp om både själ och lägenhet och både tid och energi har avdunstat rätt ut i rymden.
Det är som sagt ändring på det nu och märkligt nog ger det mig mer tid och energi.
Och sen har vi ju det här med matlådorna.
En halv dags matlagning istället för att oekonomiskt, ohälsosamt och stressigt och för att inte säga oinspirerat springa ut på lunchen till närmsta hak (nu menar jag inte raw food-stället.. men den perioden har jag lämnat och det blir nog inte aktuellt förrän när vindarna vänder och medeltemperaturen går uppåt framåt nästa sommar).
Mer tid och mer energi kommer som ett brev på posten. Eller som ett sms i telefonen.
Och sist men störst.... TRÄNINGEN!!!
Nu har jag inte riktigt kommit igång med den, delvis p.g.a. onda foten, men man kan säga att jag steppar i båset och tuggar på bettet.
Imorgon söndag blir det yoga och styrketräning.
Och på måndag och på tisdag.
Nu är det bara jobbet det ska bli ordning på.
Och mitt sociala liv.
Och min ekonomi.

Men jag tror det ena ger det andra.. det gäller bara att komma igång.
Och att ha en kalender.

Gott Nytt År!!!

Kommentarer
Postat av: Ilyasdiana

I love this page.

2011-01-30 @ 16:18:40
URL: http://ilyasdiana.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0