och jag manglade

Vissa åker till New York.. och andra står i den slitna tvättstugan i den slitna förorten och manglar sitt ass off..
Kontraster.
Observera att jag lägger inga värderingar i ovan nämnda.
Att åka till New York har ju självklart sin tjusning.. men att stoppa in nymanglade handdukar och lakan i linneskåpet är inte fy skam det heller!
Allt är ju livet och jag antar att det blir bäst om man får lite av varje.
Jag är nöjd med mig själv och den känslan är inte alltid så lätt att uppnå.
Hoppas ni som är i New York har haft det lika bra som jag hade det i mitt "lägga-in-i-skåpet"-ögonblick!!!
(jo.. jag ÄR lite avundsjuk.. det låter underbart att bara dra iväg sådär.. med ett sånt trevligt sällskap!!)

Nu sitter jag här och kollar runt på arla.se.
Blir omedelbart mätt bara av anblicken av alla recept och då är det ingenting som lockar.
Mat är verkligen ett problem för mig.
Jag äter så gärna om någon annan fixar... men min aptit är bräcklig och skör.. den hinner försvinna på vägen om jag ska både planera, införskaffa och tillaga..
När jag blir rik ska jag skaffa en kock!
Jag ser fram emot det!

Imorgon är det den Stora Dagen.
Jag och dottern ska träna!
Jag inbillar mig att jag får lite ångest... men det är ju bara rent larv!
Det finns ju så mycket värre saker att ha ångest över!
Och om jag är pinsam och sämst så får väl jag bjuda på det!
Det är ju ingen annan som blir lidande av att inte få vara sämst.
Jeeeezussweetcheeezusmissamericanpie!
Jag tror det blir yoga både måndag och tisdag.
Och sen jympa START på onsdag.
Det är viktigare att det blir ofta och regelbundet nu i början än att det blir för hårt.

Såg "The notebook" igår.
Klämde fram ca 1 tår som omedelbart dunstade bort.
Min själ är tydligen hård och härdad.
Vill man gråta.. verkligen GRÅÅÅÅÅÅTA.. så rekommenderar jag "My sisters keeper"..
Jag drog mig länge för att se den filmen.. tyckte den lät förutsägbar och tråkig.
Nu säger jag bara: SE DEN!!!
Om inte annat så för dom fantastiska skådisarna!!
Blir man inte berörd av den så bör man uppsöka en terapeut för då har man nog rätt dålig kontakt med sina känslor.

Anyhoo..
Nu måste jag få ihop en matsedel för veckan!
Och lyckas jag inte med det så blir det kalla fiskbullar direkt ur burken. VARJE dag.
Man måste vara hård mot dom hårda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0