Fokus- mitt andra huvud

Jag ser den här dagen som ett enda stenhårt upplopp.. som ett upplopp på ett 100-meterslopp..
Först springer man allt man bara kan och sen ÖKAR man på det.
Nu har jag sprungit allt vad jag har kunnat i två dagar och idag är det dags att öka.
Ska åka till mamman på Värmdö efter jobbet och vill komma loss i anständig tid.

Kom på igår varför jag drömde en galen-häst-dröm häromnatten..
Tror det beror på den där hemska artikeln jag läste någonstans om tjejen som var ute och red och blev avkastad.
När hon ligger där på marken och försöker resa sig upp så märker hon att hon inte kan lyfta på huvudet.. hon förstår att hon troligen brutit nacken.. yeyy!!..
Hästen har under tiden blivit vild och galen och är på väg rakt emot tjejen i vilt sparkande sken och hon förstår att hon bara måste ta sig därifrån..
Så vad gör hon??
Jo.
Hon lyfter huvudet med händerna, ställer sig upp och springer.
Springer!
Med huvudet i händerna!!!
Det iskallaste jag hört talas om!!!
Och nacken var mycket riktigt bruten visade det sig.. men tjejen blev helt återställd.
Hu! Bara tanken på att springa samtidigt som jag håller upp mitt eget huvud (tyngden!!!) med händerna får mig att vilja lämna min kropp, hålla för öronen och skriksjunga LA-LA-LA-LA-LA!!!!!!!!!

Själv brukar jag ändå ha rätt bra koll på dom väsentligare kroppsdelarna.
Däremot har jag lite problem med mitt fokus.
Mitt fokus vill gärna ge sig iväg på egen hand.. springa lite i förväg.. vilket resulterar i ett något splittrat jag. Och rätt mycket som är halvfärdigt.
MIND.....FUL.......NESS!!!
Brukar dottern utbrista.. och det riktar hon både till mig och sig själv för det är något vi verkligen behöver påminna oss om flera gånger om dagen.
Jag tror jag ska börja visualisera mitt fokus som en kroppsdel. En väsentlig kroppsdel. T.ex. ett huvud.
Om jag gör det så kanske jag kan respektera det lite bättre och åtminstone se till att vi håller oss i samma rum..
... hmm..

Om mitt fokus är ett huvud på min kropp.. i min inre föreställningsvärld.. så kan jag ju ta mig vissa friheter beträffande hur det ska se ut..
Så nu bestämmer jag att mitt fokus har onaturligt långt och blont hår!!!
Och en intressant näsa.
Och solsken i blick.

Jag ska jobba på det idag.

(eller så kanske jag ska visualisera mitt fokus såhär:
http://bigshanty.blogs.com/.a/6a00d83451ff3169e20133f34516b4970b-800wi........ ?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0