tvätta

Det var mysigt att hälsa på lilla mamman och farbrorn igår.
Väldigt god mat, idol-tittande och sen fick vi skjuts heeeeela vägen hem.. kan det bli lyxigare???
Väldigt tomt är det dock utan vovvarna.
Nu finns bara en något överviktig katt och han klarar inte riktigt av att kompensera frånvaron av sommarhunden och hennes syster A.
Eftersom mamman har fyllt år så gav vi henne en present.. en förstoring av ett fint foto på sommarhunden från förra sommaren.
Hon blev väldigt glad.. lite ledsen.. men glad!
Vi blev också lite ledsna eftersom fotot var så bra och det plötsligt slog oss att hundarna inte finns längre och hur otroligt sorgligt det är.
Hjärnan funkar ju så. Den fattar liksom inte vidden av saker hela tiden (tackålov) utan slår till med kraft i korta ögonblick och då tappar man nästan andan.

Idag ska jag tvätta.
Bara det.
Och mangla förstås.. men det ingår ju i tvätta.

Ska också försöka planera lite middagsmat inför framtiden.
Jag har helt tappat förmågan.
Kan inte komma på NÅGONTING som jag eller någon annan vill äta.
Det spelar ingen roll om jag är hungrig eller inte.. ingenting lockar.
Det är tråkigt, ohälsosamt och oekonomiskt.

Nu ska jag äta frukost och lyssna på "På minuten".
Och kanske lite mer på P1 sen.
Jag känner att idag är en P1-dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0