skakad och rörd

Blev ingen yoga igår eftersom huvudet inte ville ge med sig.
Alltid ska det vara något.
Håller på och blir sjuk också. Hosta. Känner mig genast dödssjuk. Bokstavligen.

Men det blev en god middag och mysigt adventsfirande. Det blev det.
Blev och blev förresten.
Det var dom bästa ungarna och mest kanske dottern som fixade och donade.
Och det framkom att sonen nu ändrat sina julplaner.
Han ska fira med Familjen (oss) för han vill ha julklappar.
Man får ju hoppas på att den där löneförhöjningen kommer till jul.

Å nu är det måndag igen. Hujeda mig.
Som vanligt har jag sovit alldeles för lite.
Drömde någon slag James Bond-film, men istället för James Bond så var det Inge Gunnemo som räddade världen.
Inge Gunnemo = Ingemar Mundebo i mitt undermedvetna.

"Du förstår.. han var utrikesminister!" förklarade jag pedagogiskt för dottern.
Vilket ju inte riktigt stämmer.
Han var ju folkpartistisk budgetminister förgudsskull. Det vet ju alla.
Kanske inte så bondigt i gemene mans öron men kanske hade mitt undermedvetna den där sommarkursen i statskunskap för 15 år sen i åtanke för då fick vi lära oss att Budgetavdelningen på Finansdepartementet är den hårdaste av alla hårda avdelningarna. Det är där som dom tuffaste killarna jobbar.
Och nu, ett milleniumskifte senare, tyckte min hjärna att det var dags att använda sig av den här informationen i en spännande och hårdkokt liten dröm.
Förstå att det blir lite förvirrat ibland när det finns sådana oceaner att ösa ur!!!

Här är han... Gunnemo.. Inge Gunnemo..:
(aka Ingemar Mundebo)
...for your rescue!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0