faktiskt praktiskt

Ischbisch. Vaknade med begynnande migrän och illamående.
Tog medicin och smsade megalånga instruktioner till jobbet.. somnade om en liten stund och nu känns det bättre.. är på gång nu..

Gick på yogan igår!
En positiv upplevelse!
Lagom ansträngande och svårt.. berodde liksom på en själv hur mycket man ville och kunde ta ut rörelserna.
På slutet.. 40 vuxna människor i ett rum liggandes på golvet under snuttiga fleecefiltar..
Kollektiv regression. Precis vad jag behövde.
Lossade väl lite spänningar. Blev helt flamsig efteråt.. skrattade okontrollerat hela vägen hem (i sällskap av dottern)..
Vi går dit idag igen, dottern och jag.
Och det bästa av allt är att det känns liksom.. gratis..!
2900 kr kostade kortet (1900 med friskvårdsbidraget).. delmål nr 1 är att träna så mycket så jag kommer över den summan!
Sen blir det ju verkligen gratis!
(58 ggr måste man träna för att komma upp i 2900 kr om man är medlem (38 om man tänker 1900 kr)... annars typ 32 ggr..)

Idag säger dom att det är vinter.
Det blir skidbyxorna på!
Synd att jag inte har vettiga skor.. men om någon vet var man kan hitta en garanterat halkfri sula så säg för gudsskull till!!! Behöver absolut inte vara något snyggt!
Jag har fallskräck.. har haft det sen jag var 21 år och väntade dottern..
Hasar mig fram som en ängslig pensionär.
Önskar nästan att jag hade en rollator. Det vore faktiskt praktiskt.
Kan inte någon trendsättande människa hypa upp rollatorn lite??
Tänk vad bra! Man har alltid någonstans att sitta.. att ställa kaffekoppen och att hänga alla sina påsar och väskor på!!
Och något att luta sig emot inte minst.

Nu plingade det till i mobilen.. nu har dom märkt att jag är sen!
Bäst att hasa sig iväg!

Nåt sånt här skulle jag kanske ha...!?
http://victoire.blogg.se/images/2009/pimp-rollator_33517538.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0