bra och dåligt

Det som var bra med igår var att jag inte var ett endaste dugg trött.
Det som var dåligt med igår var att jag somnade alldeles för sent eftersom jag inte var ett endaste dugg trött.

Så nu är jag trött.

Det var förresten mer dåliga saker igår.. och bra grejer med för all del..

Negativitetsmätaren slog i taket när jag kom till jobbet.
Jag smaschade rätt in i en vägg av missnöje.. vilket gjorde mig på omedelbart dåligt humör. Det var dåligt.
Sen var jag på dåligt humör större delen av dagen men, och kanske därför, jag fick ändå en hel del gjort. Och det var ju bra.
Redde ut lite märkligheter.. bråkade och var oresonlig med både den ena och den andra... både bra och dåligt kan man säga..

Längtade efter sonen.
Tröstade mig med dottern.

Idag är det hembesök kl 11.00.
Och imorgon ska jag prova på att serie-hembesöka ett helt gäng.. ska följa med en personal ut på schema.
Fast nu kom jag på att det kanske inte var någon bra idé... vi ska ju på kurs imorgon eftermiddag.
Tråktråkig arbetsrättskurs. I Täby till råga på allt.
Arbetsrätt är det absolut tråkigaste.
Dygnsvila hit och semesterkvot dit.
Min hjärna kunde inte bry sig mindre och därför fattar jag ingenting.

Jag är vid gott mod trots allt.
Men jag har ändå ingenting roligt att komma med..

Så kan det vara ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0