bra söndag

En bra och skön och även smaklig söndag har jag haft.
Dottern och dotternsnyawhatever kom och lagade kantarellsoppa och bakade hallonpaj.
Höstrusk utanför fönstret och en spinnande katt i omedelbar närhet fullbordade totalupplevelsen.
Nu blir det kantarellsoppa till lunch imorgon och bara det gör ju att man längtar till jobbet!

Såg "Välkommen hem" som jag tror går på trean.
Grät. Förstås.
Den stackars utslitna ensamstående mammans lägenhet såg ungefär lika skrotig och förortsglamourös ut som vår.
Lika fula golv hade dom i alla fall.. som dom la fina bräder på..
Och det var dottern i familjen som hade tagit kontakt med programmet och fixat allt för att göra mamman glad...
Kanske något att fundera på för en annan dotter i en annan förort???
(men jag vill definitivt inte ha bronzmetallicfärg ovanför min säng!!! för gudsskull!!! mardrömmar...)

Såg "Ghost whisperer" och fattade ingenting.
Jag slutade fatta en hel del när hennes man dog och på något mystiskt sätt kom tillbaka.. fast det inte var han men han såg ut som han.. och nu verkar dom ha glömt det.
Dessutom hade dom plötsligt ett barn.
Jag fattar ingenting.

Missade Idol i fredags när det var Beatles-tema och allt.
Lika bra det.
Är lite känslig för Beatlestolkningar.
Såg att dom hade valt helt fel låtar.
All you need is love... hur kul är den på en skala????
Halva låten är ju att det är en tuggummituggande John Lennon som sitter och sjunger den i ett rum fullproppat med andra hippiga hippiesar.
Själv hade jag kanske valt "In my life".. eller "I've just seen a face" eller åtminstone "Hey Jude".
Fast ingenting kan ju bli riktigt bra när det inte är dom.
Så det var ju ett rätt hopplöst tema.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0