los telefonos pinkos (?)

Nu ska vi se.
En slapp lördag åtföljdes av en lite mer effektiv söndag.
Såg till att komma i säng tidigt som attan på lördagen så jag kunde gå upp tidigt igår och faktiskt... prick kl 06.00 bouncade jag upp och in i duschen!
Sen åkte jag in till jobbet och satt där till ca kl 15.00.
Fick en del gjort men långt ifrån allt... satt och uppdaterade och rensade i ett dataprogram som vi har och maken till låååååångsamt program..... höll på att bli galen..
Sen åkte jag och handlade lite väsentligheter och så hem till dottern och tvättstugan.
Dottern fixade middag och jag fixade min matlåda tills idag.. blandat salladsgrönt med paprika och nektarin och avokado och citron samt en röra som jag improviserade ihop av pumpa- och solroskärnor, olivolja, citron, havssalt, färsk basilika och persilja.. blev lite pestoaktigt (och gott!)..
Ser fram emot lunchen fast det är måndag och Bulleboden är stängd.
I torsdags var det lite traumatiskt för när jag kom till Bulleboden ca kl 12.30 så ringlade sig kön ut på gatan och all raw food var slut!!!!
Man måste alltså hänga på låset kl 11.00 när dom börjar servera lunchen.. aldrig mer hembesök före lunch!!

Idag ska jag frottera mig med biståndshandläggare kl 13.00.. måste alltså förbereda mig noga och läsa in mig på varje ärende ordentligt..
Tur att det är den lilla stadsdelen som gäller idag.
Har sovit mycket gott.. kom isäng tidigt igår i nytvättade (dock omanglade =(...) lakan och föll ganska omgående i skönhetssömn.. så blir det när man går upp i ottan..

På jobbet är cheferna lite bekymrade för att LMS verkar arg.
Dom vet inte vad dom ska ta sig till och frågar mig om jag vet varför.
LMS ÄR arg.. men inte på dom personligen.. hon är mer arg för att vår arbetssituation är märklig och för att vi inte hinner göra vårt jobb och för att hon inte har någonstans att sitta och ha sina saker..
LMS blir nog mindre arg om hon och jag får varsin rosa telefon av den dyraste modellen! Sa vi.
Och nu är dom beställda!
Äntligen en vettig jobbmobil.. det var på tiden..
LMS ser saker och ting med nya ögon och det är bra för själv har jag blivit hemmablind..
Sen informerade jag chefen om att jag också kan vara arg.. men det märks inte på samma sätt..
Men när jag blir bister och svåråtkomlig och slutar skämta.. då kan man börja undra..
Chefen tittade lite skrämt på mig.. för hon kom väl på att det är så jag har betett mig på sista tiden..
Ibland säger hon: ".... för det ingår i eran lön....!" när hon vill att vi ska t.ex. ta ett jobbigt samtal eller liknande..
"... INTE I MIN...!" vill jag skrika då men kommer alltid på det för sent.. eftersom jag fortfarande inte har sett ett öre av den där löneförhöjningen som ska gälla från 1/6..

Allt blir nog bra när vi får våra rosa telefoner!

(LMS=Little-Miss-Sunshine)

Och förresten...

LYCKA TILL!!!!!! idag på nya (tråkiga) jobbet Långa Farbrorn!!!!!
Du kan nog sätta sprätt på vilket tråkigt jobb som helst!
Det ska bli intressant att hör hur det står till med medelåldern, könsfördelningen och hbt-faktorn.
Du kan väl smygfota lite!!!!?
Och så får du rapportera på bloggen hur det går till på ett riktigt kontor!

Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn

Thanks Amanda... Det ska nog bli bra detta....=) Skönt att ni styrt upp litenpå jobbet... En rosa telefon?! Fick ni sätta en pistol mot huvudet??

2010-10-04 @ 06:57:44
URL: http://lifeoflangafarbrorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0