morgonlektyr

Jag tänkte jag skulle försöka skriva ett inlägg utan att nämna t.ex. ordet TRÖTT.. men.. det är svårt när klockan råkar vara 05.10.. (försök själva!!)

Jag skulle bra gärna vilja ha sovit dubbelt så länge.
Thats for sure.

Kräftskivan igår var mysig.
Che var delvis besviken.
Han verkade tro att alkohol skulle intas i mängder och att tillställningen skulle pågå natten lång..
Så blev det ju inte.
Jag och dottern åkte hem vid 22-tiden.. och det var ändå lite för sent.

Här kommer en parentes:
(Alkohol vet jag inte om jag någonsin vill inta igen eftersom jag har märkt att min kropp tål så lite nuförtiden.
Jag menar inte att jag inte tycker om alkoholhaltiga drycker och att jag inte har kul under den tid då den intas..
det är mer själva EFTERÅT som jag känner att jag inte orkar med.
Det är sällan värt det.
Det krävs inga mängder alls för att dagen efter ska bli förstörd verkar det som.
Det verkar heller inte spela någon roll vilken typ av alkohol det är.
Just nu i mitt liv har jag inte råd att förlora hela dagar.
Så litegrann har jag faktiskt bestämt mig för att medvetet undvika alkohol.
Det betyder inte att jag inte kan närvara då andra medvetet inte undviker dito.
Jag tycker nästan det är ett intressant experiment eftersom jag har märkt att min kropp då kan inbilla sig att den tillförs alkohol i alla fall.. men dagen efter går inte alls förlorad på samma sätt..
Lite trist är det allt ändå.
Jag tycker det är mysigt och trevligt att pimpla vin med goda vänner.
Får väl se hur det blir när jag börjar träna.
Kanske kroppen blir segare och orkar ta lite mera gift.)

I alla fall.
Jag hade en mycket trevlig kväll och konstigt vore väl annars när både långafarbrorn, che och little-miss-sunshine var samlade.. samt dottern, D och chesflickvänI.
Extra kul var det att träffa långafarbrorn eftersom det inte är så ofta nuförtiden.
D är också en trevlig person och chesflickvänI var modig som vågade närvara och dessutom verkar det vara en bra flicka som läser böcker och lyssnar på P3-dokumentärer.
Klok flicka. Möjligen för klok för che.

Idag är det Ikea som gäller.
Med dottern och sonens vapendragare L.
Det ska nog inte bli något problem att orka med... undrar bara hur jag ska orka jobba hela dagen innan..
Dessutom känner jag att det kommer att bli en arg dag.
En tröttarg dag.. vilket är bland dom värsta.
Diskuterade med chefen igår om att jag skulle vilja ta ut lite av min komptid.. som jag inte får registrera i lönessystemet eftersom övertid ska ingå i min lön vilket möjligen skulle vara ok om dom dubblade min lön...
... men problemet är att om jag ska ta ut en kompdag så måste jag jobba över för att hinna göra allt jag måste hinna göra för att kunna vara ledig...
Och jag känner att jag orkar inte jobba över innan jag tagit ut lite komp och vilat upp mig... moment 22 liksom..
Tidigare har budet varit att vi inte får ta in någon ersättare om vi ska ta ut komp.. men nu tror jag nästan att vi fick en liten tillåtelse till det.. möjligen..

och förresten långafarbrorn!
kan du snälla vara lite försiktig med att publicera den där gruppbilden du tog igår!!!
Tänk på att det är många som har fb och det finns såna som kan känna sig exkluderade... vilket kan göra det besvärligt för mig, LMS och che.

Kommentarer
Postat av: Baldertina

Very Good! I love it.

2011-06-14 @ 11:58:13
URL: http://baldertina.blogh2o.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0