västvärldsproblem

Jag lider av ständigt återkommande beslutsångest.
Det är ett problem som gör mitt liv alltmer irriterande komplicerat. Det begränsar mig och tar tid. Jag har stora problem när jag ska köpa t.ex. shampo eller deoderant.
Det finns inget självklart val för mig.
Det här problemet återkommer VARJE gång... vilket är rätt ofta..
Samma sak med diskmedel och skurmedel och sköljmedel.
När det gäller diskmedel så blir det oftast yes eftersom det är bäst, men där fastnar jag på vilken sorts yes jag ska köpa. Beträffande skurmedel så tycker jag inte det finns något bra att välja. Och att köpa något som inte är bra tar emot.
Jag har också problem med att köpa bröd, snacks och godis. Det finns liksom inget som riktigt tilltalar mig men ändå måste jag ha.
Jag tycker att det är lite jobbigt att äta på t.ex. Mc Donalds och undviker Subway. Subway är ju jättegott.. men hopplöst p.g.a. alla beslut man måste fatta.

Jag måste jobba på det här märker jag.
Men tills dess tar jag tacksamt emot tips på bästa shampo, balsam, skurmedel och deoderant... för i dom fallen handlar det mest om att jag ännu inte hittat något som duger.. Jag vill ha ett shampo/balsam som inte gör att mitt hår blir en slickad, elektrisk hjälm. Och jag vill ha en deoderant som luktar gott! Inte stinker toalettrengöring. När det gäller skurmedel så vore det trevligt med något som inte luktar allmänt duschutrymme (typ simhall på 70-talet).
Jag betalar gärna mer för något som är bra och samtidigt uthärdligt.

Är jag en komplicerad människa???

Kommentarer
Postat av: PD.

Du kan ju börja med att gå in i en liten kvartersbutik där är inte utbudet så stort och således blir ambivalensen mindre.

2010-10-24 @ 11:04:45
Postat av: AD

Tack för tipset!

Men då blir det ju mycket dyrare istället..

och jag vill ju hitta det jag tycker är bra..

Det är nog det som är problemet.. att allt är skräp helt enkelt!

2010-10-24 @ 11:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0