discovery!

Rätt egendomligt faktiskt.
Precis runt hörnet från mitt jobb så ligger ett café/bageri/lunchställe som heter "Bulleboden" (Parmmätargatan 7) och där serverar dom tisdag-fredag ett rawfood-alternativ till lunch.
Dyrt som attan är det.
Man får en låda mat och en smoothie (grön) eller färskpressad juice för 95 kr.
Man kan tycka att det vore lätt som en plätt att riva lite morötter själv och dessutom billigare.
Man kan tycka att man skulle kunna köpa en sallad någon annanstans för halva priset. Nästan.

Men grejen är den att dom verkligen kör rawfood-konceptet.
Dom hackar inte bara ihop lite råkost helt random.
Dom lägger ner själ och hjärta för att få till dom rätta och nya och spännande smakkombinationerna.
För att få variation och näring.
Jag köpte lunch där förra veckan tisdag-fredag och ruinerade mig själv så nu blir det vatten och bröd tills lönen kommer... men poängen är att jag mådde verkligen bra av den maten.

Jag var inte hungrig.
Magen blev nöjd.
Det var gott.
Jag fick energi.

Jag tycker också det är kul att få inspiration och väldigt spännande att se vad dom ska hitta på.
I längden kan jag ju inte köpa lunch där varje dag.. men det är ju bättre att lägga pengarna på något jag mår bra av än att springa ner till ica och hetsätarhandla en massa ohälsosamheter.

Jag tror också att det som gör att jag hela tiden faller av rawfood-vagnen är att jag tycker det är trist och jobbigt att dels tänka ut vad jag ska äta, att variera mig och att faktiskt stå där och hacka när jag är hungrig.

Vill man inte äta raw food så har Bulleboden även "vanlig" mat, men allt är ekologiskt och organiskt och genomtänkt.
Världens godaste surdegsbröd och supergoda sallader och även lite varmrätter med både skaldjur och kött.
Dom är inga fanatiker men dom har kommit på vad som är gott och vad man mår bra av.

Och kön ringlar sig ut på gatan.. man ska inte gå dit kl 12 om man har bråttom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0