fobichock

Idag ska jag och dottern gå på bio.
"I rymden finns inga känslor" ska vi se.
Sen ska jag handla lite mat.. tänkte försöka laga ihop något rawfood-aktigt tills imorgon eftersom Bulleboden har stängt på måndagar.
Känner att inspirationen kommer krypande så smått.
Kanske ska jag också försöka mig på en raw-frukost.
Då tycker man kanske att det är väl bara att äta en banan rakt av.. men.. så funkar inte riktigt min kropp och sinne..
En simpel banan känns inte som en måltid.
Det måste vara mer finess än så.

Sen måste jag prata med ebs och höra ifall hon ska med till London eller inte.. annars åker jag med dottern..
Och så måste jag boka hästridning till mig och sonen innan vintern kommer.
Man kan inte bara lova storslagna födelsedagspresenter åt höger och vänster utan att fullfölja!
Det braiga med just dom här presenterna är att dom även inkluderar mig!
Bra för mig alltså.

Igår inträffade spindelchock nr 2!!!
Där satt jag i allsköns ro, vid köksbordet,  och lyssnade på en ljudbok samtidigt som jag knåpade med mina japanska bildpussel...
...DÅ!!!!...
Då jag plötsligt ser en rörelse i ögonvrån.
(vilket jag som sagt ofta gör men det brukar ju aldrig vara något)
Till höger om mig, i min omedelbara närhet, ser jag hur en ev. svart änka helt fräckt håller på och hissar ner sig själv från taket mot golvet!!!!!!
Vad är det med dom?????
Har den andra, tillfångatagna spindeln sänt ut stressvibrationer???
Sådär som getingar gör.
Jag var ganska cool i alla fall.
När spindeln landade på golvet så stod jag där beredd med ett glas.
SCHMACK!!! sa det bara och även spindel nr 2 satt bakom lås och bom.

(sen inträffade spindelchock nr 3 då sonen kom hem och fick för sig att han skulle likvidera spindel nr 1 och spindel nr 2... jag var tvungen att skrikandes närvara för att förvissa mig om att ingen lyckades smita... tycker också, motsägelsefullt nog, att det är lite jobbigt att dom ska dö... jag skrek och sonen skrek och försökte fösa bort mig som blev onormalt stark och dottern filmade... dom är borta nu i alla fall.. hoppas dom inte hann sända ut några vibrationer..)

Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn

Alltså... Hur kan du vara med om sådana här traumatiska upplevelser tre gånger på dagen... You are haunted ;)

2010-09-26 @ 11:28:57
URL: http://lifeoflangafarbrorn.blogg.se/
Postat av: a.d.

Jag vill helst inte tänka tanken men ordet sammansvärjning har poppat upp i mitt huvud..

2010-09-26 @ 11:55:28
Postat av: johanna

Och var kan vi se filmen? Spider Invasion I, II och III - snart på en bio nära mig?

2010-09-26 @ 20:37:29
Postat av: a.d.

Dottern har ju i alla fall Spider Invasion III väl dokumenterad..

2010-09-27 @ 04:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0