FÖR DET FINNS EN SKULD!!!!!!

Gårdagskvällen ägnades åt att hjälpa sonen att skriva ett tal som skulle representera Indien på hans skolas internationella klimatförhandlingar..
Och jag kan meddela det att DET FINNS EN SKULD!!! (men också ett ansvar)
Just denna mening skulle sonen säga med en viss tyngd utan att överdramatisera (lite som ...I HAVE A DREAM...)... det var inte lätt..
Och förutom att sonen är skyldig mig x antal kronor så består skulden i att det är dom rika i-länderna som hittills stått för den största andelen koldioxidutsläpp i atmosfären... och därmed borde dom nu betala den skulden genom att bistå u-länderna med kunskap, teknik och kapital så dom kan fortsätta med sin hållbara utveckling på ett miljövänligt sätt..

Det var kul att skriva tal.
Och det var kul att finslipa framförandet.
Synd att det är så mycket tråkiga och därmed svåra ord och begrepp i det allmänna politikertugget.. annars kanske det vore något för mig.. att skriva andras tal

Idag ska jag:
* gå på hembesök kl 11.00
* planera ut en ny kund som från och med imorgon ska ha hjälp 5 ggr/dygn, dubbelbemanning.. lååångt bort från kontoret.. och dessutom rent fysiskt väldigt tung.. också troligen psykiskt tung..
*planera ut nygammal kund som ska ha hjälp 3ggr/dag
skriva x antal genomförandeplaner
*ta hand om T från huvudkontoret som ska sitta hos oss varje onsdag för att avlasta oss med telefonen(!)
*skriva x antal omvårdnadsrapporter
planera introduktioner med nyanställd personal

*samt slutligen bli ledsagad av che någonstans för att ta en öl och diskutera facket.. tillsammans med little-miss-sunshine också förstås..

För jag bytte fack igår.
Jag gick med i SKTF eftersom jag pga mina arbetsuppgifter inte längre hör hemma i det gamla trogna kommunal.
Det höjer min a-kassa och ger mig bättre löneutvecklingsmöjligheter.
Ibland händer det!
Man tar ett initiativ.

Little-miss-sunshine (LMS) gick också med  eftersom vindarna blåser lite snålt  och vi har halva huvudkontoret på plats hos oss för att dom "vill hjälpa" oss... vilket i praktiken betyder att dom inte tror att vi gör vårt jobb..
Che blev inspirerad som den solidariska chilenare han är.. men eftersom han bara är ett simpelt vårdbiträde så blir det nog kommunal för hans del..

Så jag ber om ursäkt.
Det här inlägget handlar om västvärldens skuld i klimatfrågan gentemot tredje världen.. och SKTF hit och kommunal dit..
Roligare än så blir det inte.

Så därför kommer återigen lite uppiggande musik att shejka igång dagen med:
/
I Only Wanna Be With You

I don't know what it is that makes me love you so
I only know I never wanna to let you go
Cause you started something
Oh can't you see
That ever since we met you've had a hold on me
It happens to be truuuuuue
I only want to be with you

It doesn't matter where you go or what you do
I wanna spend each moment of the day with you
Oh look what has happened with just one kiss
I never knew that I could be in love like this

Its crazy but its truuuuuue

I only want to be with yoooooou!

You stopped and smiled at me
Asked me if I cared to dance
I fell into open arms
And I didn't stand a chance

Now listen honey
I just want to be beside you everywhere
As long as we're together honey I don't care
Cause you started something
Oh can't you see
That ever since we met you've had a hold on me
No matter what you dooooooo
I only want to be with you

(stråkar)

You stopped and smiled at me
Asked if I cared to dance
I fell into your open arms
I didn't stand a chance

Now listen honey
I just want to be beside you everywhere
As long as we're together honey I don't care
Cause you started something
Oh can't you see
That ever since we met you've had a hold on me
It happens to be true
I only want to be with you
No matter what you dooooo

I only want to be with you

I said no matter.. no matter what you dooooooo..

I only want to be with you..


Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn

Nu blir jag avundsjuk..... Ska du och Che ta en öl, det gjorde vi aldrig under min tid...

2010-09-29 @ 06:53:03
URL: http://lifeoflangafarbrorn.blogg.se/
Postat av: a.d.

Vi ska prata om FACKET!

Och jag ska nog dricka något hälsosammare.

Så det är inte så märkvärdigt.

Förresten kan väl du komma ledsaga oss någonstans när du vill...

Ojämna veckor är LMS barnfri.. så det är bara att boka!

2010-09-29 @ 09:42:05
Postat av: 1014

A very interesting read, I hope you will be adding more soon. Will be passing this onto all my friends.

2011-11-28 @ 07:29:17
URL: http://1014.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0