röda rävar m.m.

Jaha.
Idag verkar det vara en sån där svårtatthållauppeögonen-dag.
Kanske inte så konstigt då man betänker att jag tillbringat en stor del av den alltför korta natten ätandes sonens vidbrända kladdkaka som stod och väntade på diskbänken igår då jag och dottern kom hem.
Mitt andra jag.. det där som lever om natten då mitt första jag sover..kom på att om man vänder kakeländet upp och ner.. så kan man gnaga av ca 2 cm OBRÄND kaka på undersidan!!!!
Fantastisk upptäckt!
Genialt tänkt!!!
Så mitt andra jag har haft kak-fest inatt och tyvärr delar båda mina jag kropp med varandra och nu får jag leva med konsekvenserna idag..
.. vilka verkar vara extreeem trötthet, magknip och en rent allmänt olustig känsla.

Förutom det så hänger molnen över mig på ett ganska hotfullt sätt idag.
Moln formade som arga biståndshandläggare.
Jag har 4 punkter på min to do-lista som jag måste få gjorda ASAP!!!
Annars får jag typ spö.
Grupp-spö! Av alla biståndshandläggare!
Man kan ju drömma mardrömmar om mindre.

Och jag har bara förmiddagen på mig för sen ska jag, little-miss-sunshine, che och spanska inkvisitionen åka på kurs i Täby.
Vi fyra tillsammans!
Vilken spännande kombo!
.. kanske t.o.m. vi fyra tillsammans i en liten bil!
Ännu mer spännande!

Igår hade jag ont i huvudet nästan hela dagen.
Tack och lov lättade det under eftermiddagen.. tack och lov eftersom jag var tvungen att tvångsgå på muséum efter jobbet.
Jag och dottern irrade runt lite innan vi hittade Fotografiska nere på den omysigaste platsen i Stockholm.. Stadsgårdskajen. Tack och lov visade sig själva museet vara himla snyggt och fräscht.
Gillade toaletterna särskilt.
Snyggt handfat!
Kollade såklart in Leibovitz och det var som väntat bra.. har dock sett det mesta förut och det var lite påfrestande eftersom man fick trängas en del.. men ändå.. helt ok.
Blir det Leibovitz-uställning igen så kommer jag att gå dit också eftersom det är obligatorisk närvaro för mig.
Så är det sagt.
Hursomhelst.. behållningen av hela besöket var den för mig okände konstnären och fotografen Sandy Skoglund.
Amerikansk människa som gör installationer där hela skapandeprocessen utgör konstverket med fotografiet som slutpunkt.
Sanslösa grejer.
Sanslösa idéer.
Först trodde man att hon hade micklat till det i något tråkigt datorprogram.. men.. MEN (vilket var själva grejen) det var ju det hon inte hade!
När hela motivet är inklistrat i ostbågar så är det precis vad hon gjort.
Eller popcorn.
Eller russin.
Köttfärs.
Jelliebeans, gula katter, små gula kycklingar eller ägg.
Väldigt roligt och spännande tyckte jag och dottern.
Och så snygga färger!!!

Som den här. Rrrrröda rrrrrrävar! (snygga färger som sagt!)
http://www.atealeaf.me/wp-content/uploads/2009/04/sandy-skoglund1.jpg

och den här! Med russin!
http://farm2.static.flickr.com/1225/1384230937_193f307b43_o.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0