smartrart

Härligt att sova ut.
Nu ska jag bara se till att få något gjort den här helgen och inte bara ligga där som en trasa så som det blev förra helgen... men då var jag förstås fortfarande påverkad av tidsomställningen..
Jag har fortfarande inte packat upp!
Eller.. vissa saker har ju rotats fram.. men annars ligger väskan där på golvet med en massa osorterat krafs på botten..
Så det är det jag ska få gjort. Packa upp. Tvätta. Mangla. Rösta! (inte glömma!)

Läste det där klamydiabrevet (som alltså inte handlar om klamydia) som det har pratats så mycket om.
Där beskriver hon hur mamman i början av sjukdomen var så trött.
Hon bara jobbade, åkte hem och åt och sov.
När jag läser sånt blir jag hypokondrisk som den extremt egocentrerade person jag är.
Och så blev mamman sliten och ful.
Ännu mer hypokondrisk!
Ännu har inte min näsa börjat växa dock.

När jag kliver ur min självfixerade bubbla och läser vad klamydiabrevet egentligen handlar om så blir jag förstås väldigt arg och ledsen.
Men mig behöver ingen övertyga. Dom har mig redan på sin sida.
Det är fruktansvärt, fruktansvärt fel det som händer i det här landet.
Min röst kommer att bli någon variant av röd/grön.
Och då röstar jag inte på personer eller specifika sakfrågor utan på ideologi.
Varför är folk som har nog med pengar så rädda för att bli av med några kronor till???
Varför tycker dom inte att det känns BRA att dra ett lite större strå till stacken när dom nu kan?
Jag fattar inte.
När man pratar om saken så är ju dom flesta överens om att det är roligare att ge än att få.
Det verkar bara vara snack när det kommer till kritan.
Snicksnack.

Har ätit extremt goda luncher den här veckan från bulleboden.
Jag fortsätter med det så länge jag har råd och så länge det känns kul och spännande.
Ingen annan på jobbet fattar någonting.
- 100 spänn för lite sallad!!!
Dom fattar inte att man inte bara betalar för att bli mätt för stunden.. utan för att MÅ BRA..
Men jag försöker inte övertyga någon annan.
Jag vill bara hitta min egen väg till balans, energi och välbefinnande.

Den här helgen har vi göteborgs-besök.
DotternsNYApojkvän är på visit.
Har dock inte sett skymten av honom ännu.
Vet inte mycket heller.
Bara att han är djurvän och vegetarian. Och blivande sjuksyrra. Kanske.
Men det låter snällt och bra. Och smart. Och rart. Smartrart.
En mänsklig människa som tycker och tänker.

Veckans jobbord: uddlöst

(förra veckans jobbord: gruppgrepp, förra månadens jobbord: förankra)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0