En Stor Dag

Igår när jag och ungarna var och röstade så insåg jag plötsligt att jag faktiskt bidragit med två fullfjädrade medborgare till den här världen!
Himla coolt faktiskt!
Det var En Stor Dag.
Tydligen har jag indoktrinerat dom väl också eftersom vi alla är rörande överens vänstervridna.
(vi fördelade dock våra röster ganska varierat på vänsterkanten.. tror jag.. för vem vet egentligen? med rösthemlighet och allt..)
Sanningen är den att vi har inte behövt diskutera det hela särskilt mycket.
Ingen har behövt övertygas om någonting.
Den enda lilla haken var väl att sonen på allvar övervägde att rösta blankt.. vilket jag tror att jag lyckades prata honom ur..
Jag har alltid tyckt att det är både spännande och intressant när mina fina barn på egen hand och för egen hjärna kommer fram till vad dom tycker och tänker.. oavsett om det gäller kläder, religion, musik eller politik..
Jag tror jag skulle kunna acceptera det mesta om det bara var genomtänkt.
En genomtänkt och övertygad liten centerpartist i familjen skulle jag absolut respektera, det skulle vara kul och uppiggande med lite debatt..
Intolerans och ren dumhet (läs: Sverigedemokraterna) skulle jag däremot aldrig kunna acceptera.
Framförallt dumheten skulle jag ha svårt med.. och den snävt egocentriska världsbilden.
(och när det kommer till kritan.. den rena skära ondskan och antihumanismen..)
Då skulle jag nog känna mig bra misslyckad som förälder.
Vilken tur att jag slipper det!

Nåväl.
För att balansera den där hyperpräktiga politiska korrektheten så gick jag och dottern och såg "Toy Story 3" på bio.
En ren hyllning till konsumtionssamhället där prylar besjälas och får samma värde som liv.
Och när prylarna stod ansikte mot ansikte med utplåning i sopstationens förgörande eld.. då grät jag en tår eller två..
För sån är jag!
En känslig själ. Och ett skilsmässobarn.
För övrigt tyckte jag sådär om filmen. Blev en anings besviken. Hade förväntat mig mer.
Men ändå kul att gå på bio!

Gårdagens uteblivna macho-catfight: När Lars Ohly vägrade gå in i sminket samtidigt som Jimmie Åkesson.
Snacka om manlig markering!

Gårdagens bästa: Kristian Luuk! Han och Filip & Fredrik är mina favoriter bland svenska män. Helt klart.

Gårdagens inte så väl dolda desperation: Fredrik Reinfeldts svammel om att samarbeta med Miljöpartiet.
In-te-resting!

Gårdagens missuppfattning: "Jiiiiiiimmie Åååååååkesson cha-la-la-la-la.... jiiiimie åkesssooooon chaaaa-la-la-la-lala.... ( sverigedemokratiska män som firade att deras lag äntligen kvalat in i allsvenskan... typ..)

Gårdagens kvinnliga modetrend: Moderatkvinnornas "man-tager-vad-man-haver"-tendens att uppenbarligen sy upp något käckt av sofföverdraget.. se bl.a. Beatrice Ask.

Gårdagens manliga modetrend: Ondulering! och rent allmänt yviga luggar!
Se nedan! En hårfager Schlingmann (passande namn!)

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00627/per_schlingmann_2_627250w.jpg

Kommentarer
Postat av: Tormodmarlene

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2011-03-19 @ 17:54:26
URL: http://tormodmarlene.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0