blame the rest

Den ena chilenaren emigrerar till moderlandet.
Den andra försvinner ut i ett sverigedemokratiskt Västerort.
Tackålov att den tredje lille chilenaren håller ställningarna på Bergsgatan!
Än fyller han inte dom andras skor.. men om han får växa till sig en smula så finns det hopp!

Jo.. jag kollade valstatistiken.
På min gata och lite till är vi 1935 stolta medborgare....
.. varav på pricken 1000 kvinnor och 935 män.. av dessa är 287 inte svenska medborgare..

...VARAV 59 st förtjusande små sverigedemokrater..
6 av dom besinnade sig och röstade på något annat i landstingsvalet och 3 av dom på något annat i kommunalvalet..
Runt hörnet.. i Grimsta.. blåser dock dom intoleranta vindarna lite starkare..
I Grimsta ligger det 89 stycken till och trycker.
Jag känner mig trygg och godkänd i all min svenskhet.. men ungarna mina har bruna ögon och är per definition 2:a generationens utsugande invandrare båda två.
Vilket väl per definition gör mig till någon typ av rasförrädare.

Mina fördomar om den typiske sverigedemokraten väger tungt åt det outbildade white-trash-hållet (förutom möjligen den smarta partieliten som egentligen lika gärna kunde ha blivit frikyrkopastorer.. maktnisch som maktnisch..).
Vi snackar ingen bokhylla, skinnsoffa och vitrinskåp. Obligatoriskt massproducerat glasbord.
Husdjur: något hungrigt åt kamphundshållet förvånande ofta i ett ganska bestämt koppel samt blond flickvän.
Hobby: gymmet och vovven.
Personlighetstyp: fotbollshuligan med kontrollbehov
Världsåskådning: VI och dom...
Vill ha: hårdare tag och typ dödsstraff.. åtminstone för vissa.. typ allt patrask som kommer hit och ägnar sig åt gruppvåldtäkt och sånt som vi ädla svenskar inte visste vad det var på den gamla goda storhetstiden.. då när dom hårda killarna inte kunde tänka längre än till tidelag..

Min fördomar är nog inte unika.
Vet egentligen inte om dom har med sanningen att göra.
Skulle vara intressant med en socioekonomisk granskning.
Jag är nyfiken. Jag vill veta.
Human nature- alltid lika fascinerande och deprimerande..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0