alla dessa dagar som var livet

Det är något kaotiskt på jobbet och jag hinner kanske med ca 30 % av det jag har att göra....
...men..
Jag tycker ändå att det är väldigt, väldigt roligt för tillfället att jobba!
Jag trivs verkligen med att jobba med little-miss-sunshine.. frågan är väl vad hon tycker..
Och jag tror att che kommer tillbaks till oss på Kungsholmen snart och då blir det ännu bättre.
Fortfarande har jag inte hittat något sätt att kombinera mitt jobb med ett liv utanför kontoret.. jag orkar inte mycket mer än att jobba, åka hem, äta och sova.. särskilt inte nu när det börjar bli så mörkt..
Men jag ska hitta ett sätt!

Fortsätter att käka raw till lunch.
Igår var första gången som jag inte tyckte det var så gott.
Det var gulbetsbiff med något lime- och ingefärstjosan och jordnötter..
Det var spännande.. men jag gillade inte smaken.
Det är förvånande hur mycket smak... hur många olika och ffa starka smaker man kan få fram med så enkla medel..
Man kan ju inte gilla allt.
Tror jag har råd idag också.. men imorgon.. dagen före lön.. blir det nog en påse nutrilett eller en burk makrill från nödproviantförrådet.
Längtar till att få tillräckligt med inspiration för att laga mat själv.
Funderar på att prenumerera på en eko-låda.
Tills dess fortsätter jag med att inhämta en daglig dos inspiration från Bulleboden.. som för övrigt har extremt goda mackor också..
Deras smörgåsar, t.ex. med ost och skinka, väger dubbelt så mycket som en vanlig macka från pressbyrån eller liknande..
Man blir dubbelt så mätt och brödet är ljuvligt gott!

Idag kommer che på visit.
Vi ska snacka kvalitet och rutiner med huvudkontorsmänniska.
Sen ska jag ha lönesystemslektion med che..
.. och sen ska jag på hembesök kl 13 och träffa en ny dam...
Bra dag!
Imorgon är det kurs igen på eftermiddagen.. i gudsförgätna Täby..
Och sen!
Sen är det fredag igen.. och snart är det jul!
Och sen är det sommar och sen är det jul och sen är det pension.. eller nåt sånt..
och sen får vi väl se om det blir något nästa liv och om det blir det så hoppas jag att min själ lyckas synkronisera sig lite bättre med ev. soulmates..

Take care and beware...!

Kommentarer
Postat av: PD.

Du om det är kärvt kan jag bjuda på en hamburgare.

2010-09-22 @ 17:49:21
Postat av: The real PD(lilla p)

Du har fel. Du orkar ju inte ens äta när du kommer hem :(

2010-09-22 @ 20:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0