Pigg, lycklig, inspirerad och exalterad!

Jag har sovit ca 14 timmar.
Inte riktigt nonstop.. vaknade någon gång mitt i och inbillade mig att jag inte skulle kunna somna om.. men jag hann typ bara tänka tanken och sen somnade jag igen.
Så skönt.
Jag har ätit helt extremt gott den här veckan.
Raw food-luncherna menar jag.
Det var en dag som jag inte tyckte det var så gott.. men det var ett undantag.
I torsdags var det burritos!
Dvs salladsblad med en röra bestående av rå majs, avokado och kanske paprika...?
En krämig röra.
Det som skiljer det här från vanliga tråkiga sallader  är som jag tidigare tjatat om såklart sammansättningen, näringsinnehållet, kvaliteten... men också att det faktiskt är variation i konsistens, utseende och smak.
Det känns inte som att man bara ätit lite grönsaker.. det känns som en komplett måltid.
Mer än en komplett måltid!
Och jag blir inte bara mätt.. välbefinnandet ökar och jag blir också pigg, lycklig,inspirerad och exalterad!!!
(och fattig)
Jag vill äta såhär jämt!
Jag bara orkar inte laga maten själv.
Hmm.
Jag undrar om jag ska göra en deal med dottern..
Att åtminstone när hon är hemma så kan jag laga mat till henne och hon till mig...
Det blir godare om någon annan lagar maten.

Idag har jag ett och endast ett uppdrag.
Jag måste åka till Veterinärkliniken i Alvik och köpa kattmat.
Sen vore det ju bra om jag ägnade lite tid åt hemmet.
Kanske ta tag i den där gamla resväskan som fortfarande ligger och är delvis ouppackad på golvet.
Kanske scrappa ihop den där presenten till mamman. Det känns lite passé nu.
Kanske gå på bio.
Kanske fundera på födelsedagspresent till mamman.. vi tänkte göra megaförstoringar på sommarhunden och hennes syster.. dom som inte längre finns.. men då måste dottern vara med.
Och så har jag släpat hem en massa jobb.
Känner dock ingen press.. tänker bara ägna mig åt det ifall inspirationen råkar dyka upp.

Jag känner mig utsövd och fri!
Bra känsla!

Sen kan jag bara säga det att jag kommer aldrig att förstå människor som medvetet och utan anledning ger sig på andra människor.
Som mobbar och fryser ut och missbrukar sin maktposition.
Som skiljer på människor och behandlar dom olika.
Positiv och negativ särbehandling.
Sverigedemokrat-fasoner.
Långa Farbrorn vet precis vad jag svamlar om..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0