Tack så mycket för stegen!

Jag är trött.
På mig själv och hela alltet.
Hinner aldrig komma ifatt någonstans.
Inte på jobbet och inte hemma och inte med någonting.
Igår slösade jag bort en hel dag på jobbet.
Jag skulle ha kunnat fått en massa gjort.. men jag orkade inte skärpa mig..
Jag pratade istället.
Prata är bra.. men gör man det så hinner man inget annat.
Jag pratade med personalen, med smurfanchefen, med little-miss-sunshine och med den nya lilla kepsmannen som plötsligt ska sitta på kontoret på onsdagar och vara telefonsvarare för att vi ska hinna göra något annat än prata..
Prat, prat, prat.
Så nu har jag allt kvar att göra idag PLUS det som jag egentligen skulle göra idag.
Och min hjärna är trött och orkar inte riktigt sortera allting.
Tänkte att jag skulle jobba på lördag eller söndag och sen vara hemma på måndag..
Men det går inte för på måndag måste jag besöka en stadsdelsförvaltning med chefen. Obligatoriskt.
Och skrivaren är trasig.
Det är ju inget nytt.. men nu har den kommit på ett nytt sätt att vara trasig på!
Det går inte att kopiera!!!
Men det går att skriva ut.. och därför var jag tvungen att på ca 1 minut skriva av hela nästa veckas matsedel med hela den missnöjda personalmassan hängandes bakom ryggen igår morse... för att sen kunna skriva ut den i x antal..
Tur att man kan jobba under press.
Tur att man hade 5:a i maskinskrivning.
Såna där små tekniska motigheter sätter verkligen sprätt på allting!
Ingen hade tid att ringa IT.
Det hade vi förresten redan gjort i förrgår och en liten tekniker släpade sig motvilligt hela vägen från Fleminggatan till vårt kontor... åtgärdade felet och gick... bara för att vi skulle märka att eländet fortfarande inte fungerade.... ORKA!!!
Och okända människor vandrar in och ut i våra lokaler och glor in i vårt kylskåp som om det var helt naturligt.
Halva huvudkontoret har flyttat in och dom måste vi vara trevliga och sociala emot och köpa mjölk till och diska efter... och trängas med och förklara för och visa hit och dit..
Vi distraheras hela tiden och får inte plats med våra saker och dessutom måste vi tänka på att vi inte bara ska jobba vårt ass off utan det måste också SE UT som om vi jobbar...
T.ex. när vi funderar över något problem som ska lösas.. vilket är en stor del av vårt jobb.. så måste vi veckla pannan i extra många veck... annars kanske dom tror att vi bara sitter där och stirrar och inte har något att göra..
Och vad rapporterar dom då tillbaka till moderskeppet (HK)????
Näe... dom verkar inte ha något att göra där på Kungsholmen.. dom bara sitter där och är helt överbemannade och drar ner effektiviteten...
Vi får inte skratta för mycket eller skämta med varandra.
Då verkar vi  inte seriösa.
Då verkar vi flamsiga och oproffessionella.
Ingen har ännu frågat oss om vi har några synpunkter eller idéer angående vår arbetssituation och det ekonomiska läget.
Istället skickar dom som sagt en nyfödd liten kepsmänniska som ska avlasta oss genom att svara i vår telefon utan att veta någonting om vår verksamhet...
Så passa på och ring till oss på onsdagar mellan 08.00 och 11.00 och fråga lite knepiga frågor!
Eller varför inte sms:a 118 700 och fråga vad som helst!

Vi har i alla fall haft hjälp inne på kontoret den här veckan av sorken.
Hon har visat sig vara en naturbegåvning på att bemanna och göra scheman och ha koll på läget.
Språket har dock visat sig vara en liten,liten svaghet.
Hittills har det inte orsakat någon katastrof... bara lite förvirring.
Som när hon hälsade från en kund som hade ring och tackat så mycket för stegen.

STEGEN????? undrade vi.

Jaa... sa sorken och kontrollerade för säkerhetsskull vad hon antecknat..

Menar du kanske.... städningen?? undrade vi försiktigt.

AHAAAAA!!!!

Och Långa Farbrorn!
Du är så överdramatisk!
Som jag skrev i min egen kommentar så är du välkommen att ledsaga oss anyday!!!
Kom bara ihåg att det är pensionärstider som gäller.
Tant 1 och Tant 2, som che kallar oss, måste faktiskt sova också!!

Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn

Måste ju leva upp till Gnäbbys omtalade förklaring om mig...;)

2010-09-30 @ 09:29:41
URL: http://lifeoflangafarbrorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0