ljuva drömmar

Drömde att jag skulle hjälpa Gordon Ramsey med hans lansering i Sverige.
Jag har ingen relation alls till Gordon Ramsey vad jag vet. Vad mitt undermedvetna pysslar med har jag dålig koll på.
Gordon hade installerat sig i en charmig 60-tals-lägenhet i Mörby, Danderyd, där jag by the way råkade växa upp.
För att åka hem till Gordon var man tvungen att gå genom den läskiga källaren (barndomsskräckminnen).
Jag tyckte att Gordon kunde bjuda mig på middag som tack för besväret men chefen (som också verkar befinna sig i mitt undermedvetna) tyckte att det räckte om han sponsrade vår fest.
Sen kom jag på ett nytt koncept.
"Plocka ihop din egen köttsoppa!".
Man tar en vass pinne och så plockar man ihop det man vill att soppan ska innehålla.. typ potatis, kött, rotselleri osv.
Sno inte den idén tack!
Måste prata med che. Det kanske blir vår grej.


Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn

Det var en konstig dröm ;)

2011-04-11 @ 07:08:50
Postat av: jo

2011-04-11 @ 09:40:03
Postat av: jo

Ska maten kokas på pinnen? Snor inte, bara undrar. Så kanske man kan äta maten på pinnen med buljongen till, typ? Intressant! Jag kommer på provmiddagen!

2011-04-11 @ 09:41:34
Postat av: jag själv

Jag vet inte riktigt hur mitt undermedvetna hade tänkt gå vidare efter att man hade gjort liksom ett grillspett av alla köttsoppeingredienserna. Men det är ju en idé som du säger att koka alltihopa på pinnen och sen äta till buljongen eller föralldel redningen om man föredrar det. Ett nytt och spännande sätt att äta soppa. Men det blir nog inget. Gjorde en liten marknadsundersökning på jobbet och intresset var svalt.

2011-04-11 @ 20:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0