vårless

Jag är lite less på allting för tillfället.
Vill bara sitta ute på en bänk i solen.
Idag ska vi åka ut till mamma och på söndag och måndag blir det storstädning och röj av pappas hus inför försäljning.
Har tagit ledigt tisdag och onsdag för att vila upp mig.
Så man kan nästan säga att jag har påsklov.. men det känns inte så lovigt eftersom vi ska åka kors och tvärs en massa.

Annars är allt samma samma.
På jobbet har jag och che blivit lite kyrkliga.
Vi har ju kyrkan runt hörnet och där kan man sitta och meditera.. både inuti och utanför.. när man tar sin lunchpromenad.
Vi kompenserar genom att diskutera oanständiga saker.. typ rysliga saker som man känner nån ("känner nån"?) som har sett på in-tär-nett och sånt..

Che har också fått för sig att han ska hitta den perfekte mannen till mig.
Vi kallar projektet "Carlos från Barcelona".
Carlos är så perfekt så jag har redan tröttnat på honom men che bli lite lycklig i blicken varje gång vi kommer in på ämnet.

Ches och mina dagar tillsammans är hursomhelst snart över och förbi.. enligt senaste direktiven ska han ut på fältet och det kommer att ske från och med nästnästa vecka för då är både jag och LMS på plats vilket vi inte varit på ett tag.
Det kommer såklart att bli tråkigt men också att höja effektiviteten.
Och den är viktig. Effektiviteten. Det får vi höra varje dag.
Tråkigt som sagt.

Nu ska jag dra på mig min blommiga påskklänning som jag köpte för 40 kr på loppis häromdan.
Och kanske äta ett cadburycreme egg till frukost.
Glad Påsk!
(och här skulle jag gärna lägga in en bild på ett cadbury creme egg.. men eftersom jag inte kan högerklicka så kan jag inte spara en bild och då blir det inget. synd.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0