att hantera stress

Ska det vara så himla svårt???
Jag verkar kunna hantera stress ganska bra.... till en viss gräns..
Jag håller en snygg fasad åt nästan alla håll.. men sen är det som att jag måste spåra ur lite åtminstone någonstans och den som får stå ut med det på jobbet är förstås che.
Hemma är det ungarna, men dom är inte alls lika hårt drabbade.
Det är väl så med dom man är bekväm och trygg med.. dom får ta skiten helt enkelt.
Tycker inte alls om den här sidan hos mig själv och ska verkligen försöka ändra på det.
Igår satt mina axlar uppe vid öronen. Inte bra.

Buffy hemma hos ebs var mysigt och trevligt. Vi åt indiskt. Gudomligt gott!
Jag tror att det sista avsnittet var det där med buktalardockan.
Det är lite, lite jobbigt att ta sig igenom första säsongen med en kräsen människa som ebs.
Första säsongen är ingen bra säsong att börja med eftersom intrycket man får är att det är en smålustig highscool-serie med extremt dåligt gjorda vampyrer och demoner som inte är ett dugg läskiga.
Tack och lov är första säsongen den kortaste.
Och när man väl är buffy-biten så är det bara kul att gå tillbaka och se dom första avsnitten.

Idag kanske vi ska åka till Långholmen till farbror P:s båt och träffa släkten på pappas sida.
Det beror på vädret.
Och imorgon måste jag planera maten i veckan.
Det har blivit lite slarvigt de senaste dagarna.. känner att jag måste variera det hela mer för att inte tröttna.. jag har bara inte haft tid att researcha så mycket.
Och med slarvigt menar jag att jag har ätit för lite.. slängt ihop lite grönsaker, zuccinipasta och avokado till lunch och sen inte orkat fixa någon riktig middag.
Inte bra. Påverkar säkert mitt stressbeteende eftersom jag inte får i mig allt jag behöver.

Annars är den kommande veckan ganska social med mina mått mätt.
På måndag ska jag dejta glamourväninnan och på onsdag blir det tapas med bilregistret.
Och så måste jag ta tag i träningsbiten.
Jag vill verkligen träna!
Det visade sig att det nya träningscentret här i Hässelby där man kan träna från 05.00 på morgonen är ett såkallat nyckelöppet gym.. det innebär att man får en nyckelbricka och att det inte finns någon personal på plats förutom vissa bestämda tider.. och absolut inte kl 05.00.
Det gör mig lite osäker på om jag vill gå dit på okristliga tider.. med tanke på alla anabola strålisar som hopar sig här ute hos oss.. måste kolla lite först och se om det är några andra normala människor som kommer att finnas där.. eller om dom har något bevakningssystem som känns tryggt.
Hässelby är inte att leka med.

Nu är jag hungrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0