dolda budskap och matlagning hela dan

Min son, som är en konstens man och ser allt i bilder, tycker att dom sista tre raderna i förra inlägget... om att jag skänkt 200 spänn till läkare utan gränser.. ser ut som ett fuckyou-finger..
Och det har han ju rätt i.
Fuck you starvation liksom.

Idag ska jag laga mat.
Först skriva lista.. sen åka och handla... och sen laga, laga mat... för ikväll kommer dotterns nya bekantskap hit för att äta raw food!
Han är redan vegan och nu har han blivit lite nyfiken på vad dottern svamlar om hela tiden.
Lite, lite prestationsångest får man ju.. men jag ska bara göra sånt som jag gjort förut.. inget experimenterande.

Jag tror det blir:

  • gul squashpasta med pesto
  • champinjoner marinerade i soya (nyttig och godkänd sort), olivolja, citron, manukkahonung, vitlök och örtkryddor
  • tunt skivade morötter marinerade i citron, olivolja och havssalt
  • linfrö- och pumpafröcrackers med cashewost och någon annan god röra
  • burritos
  • spenatsallad med soltorkade tomater och cashewnötter
  • någon form av hallonsmoothie med granatäppelkärnor och kokos
  • björnbärsglass med cashewgrädde
Det borde väl räcka!!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0