jag lever uppenbarligen fortfarande..

.. efter första dagen på jobbhelvetet..
Det var en hemsk dag och stressen sög tag i både mig och che så fort vi satte foten i lokalen.
Vi hann nästan till deadline kl 16.30.. jag gick 16.45.. men det var inga bra lösningar och vi har för lite folk imorgon.
Det får bli som det blir. Vi jobbade som galningar i 8 timmar och mer kan man inte göra.
Det var lite, lite trevligt också att träffa dom man trots allt tycker om och vi åt en delikat raw food-lunch och gick ut i solen en halvtimme efter det.
Imorgon kommer det att bli en ännu stressigare dag eftersom chefen ska ha överlämning med oss utöver allt annat vi ska hinna.. men det får bli som det blir och jag tror det kommer att bli lite bättre när vi har kopplat greppet lite mer.
Efter jobbet shoppade jag loss på Daglivs och sen åkte jag hem till svårt sjuke sonen (den värsta halsfluss doktorn hade sett eller körtelfeber), dottern och dotterns ex och sen lagade vi mat och hade filosofiska samtal i köket.
Dotterns ex är verkligen den mysigaste att ha i köket!
Och nu ligger jag här i sängen och bloggar eftersom jag har bestämt att det blir bloggning på kvällarna hädanefter för att jag ska hinna med allt pyssel på morgonen bättre.
Ändring av rutiner = en och annan ny hjärnvindling!
Det blev lite sent (pga köksbordssamtalet) så jag orkar inte skriva mer nu.
Första dagen avklarad och jag är trött, lite missmodig men ändå fast besluten att hålla jobbet på mattan och fortsätta fokusera på att må bra och umgås med endast favoritmänniskor.

Över och ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0