kravaller och flugor

Bra dag igår.
Kom i tid till jobbet!
Och lyckades sluta bara fem minuter sent!!
Amazing grace!
Fick gjort det jag hade tänkt mig att få gjort också och dagen var allmänt lugn.
Och sen åkte jag och dottern hem och trixade och fixade i köket en stund.
Jag gjorde middag på lite rester och lite nytt.
Zuccinispagetti med salviasås, marinerad broccoli, pinjenötter, pumpfrön och avokado.
Jag har avokado till ALLT.
Kan tydligen inte tröttna på det.
Ständigt på jakt efter perfekt mogna avokadosar.
Och sen följde jag dottern till tunnelbanan (hon har tillfälligt flyttat hemifrån), handlade mango och gick hem.
OCH SEN BLEV DET TYDLIGEN KRAVALLER!

Vad är det här!!?
Först London och nu Hässelby Gård.
Jag blir ledsen.
Och det verkar inte vara något vanligt litet bråk som spårade.. "ungdomarna" var såpass organiserade att dom bytte kläder med varandra för att förvirra polisen.
Jag gillar inte bråk.. blir liten och ledsen av sånt.

Somnade i alla fall tidigt och drömde om poliser, Ronja-hunden och Magnus A som jag gick i grundskolan med.
Och idag blir det lunch med gamla bästisen och spikat schema på jobbet.

I badrummet sitter en slö fluga.
Äckligt!
Den verkar inte bli rädd ens om man klappar den på ryggen.
Orädda flugor är ett dåligt tecken känns det som.

Fast apropå flugor.
Igår smsade jag 200 kr till Läkare utan gränser.
Det är ju det minsta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0