proteiner och drömmar

Idag ska jag åka spårvagn till skansen med tyska väninnan och hennes barn samt dottern.
Kul!
Jag har inte varit på skansen på 9 år.. inte sen dotterns komaincident, då blev vi bjudna på Astrid Lindgren-dagen.
Och väldigt trevligt att träffa väninnan förstås.
Vi var bästisbästisar en gång i tiden. Nu ses vi en gång om året.
Kanske ska vi åka till London tillsammans i början på nästa år.

På jobbet går det bättre.
Vi börjar få kontroll över kaoset. Vi hinner inte allt vi ska, långt därifrån, men jag har lyckats gå senast 17.00 varje dag.. ibland tidigare. Igår gick jag 16.30... alltså bara en kvarts övertid.
Och varje dag äter vi den godaste raw food- maten som jag fixar och det roliga är att che verkligen tycker att han mår bra av det. T.o.m. att det går bättre att träna efter att ha ätit den maten.
Ska plugga på lite mer om det där med protein som alla tjatar om att vi omöjligtvis kan få i oss tillräckligt av. Jag tror nämligen att den rådande kunskapen om det inte riktigt stämmer. Jag tror att det är som med fett och kolhydrater och ifall jorden är platt eller rund.. det tog ju ett tag att få expertisen att gå med på dom paradigmskiftena också.
Jag tror att det är så att om man tar en köttbit som sägs innehålla x gram protein och så tillagar man den medelst kokning, grillning eller stekning... då tror jag att mycket av proteinet försvinner.. vilket betyder att man kanske inte alls får i sig mer protein genom kött än genom råa grönsaker..
Nåt sånt tror jag.. och det baserar jag på vad jag har läst lite här och där.. men jag ska sätta mig in i det mer.
Det finns så mycket myter när det gäller mat och därför tycker jag det är kul att che vill experimentera lite eftersom han är en man som tränar varje dag.. dom sägs ju behöva sjukt mycket protein.
Och så har vi spånat lite på en affärsidé. Vi har det bästa konceptet.. problemet är att det skulle vara väldigt dyrt att starta upp och nu verkar det ju bli megafinanskris snart.. men det är kul att drömma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0