rutiner

Jag har inte tid att skriva här.
Jag försöker att få ihop mitt liv och tiden räcker inte riktigt.
Jag går upp ca 04.30 och hemifrån ca 06.20.
Däremellan ska jag hinna vakna (det gör jag tillsammans med internet), duscha och göra mig i ordning, bädda, dricka en kopp te och ta mina vitaminer, fixa frukostsmoothie (pressa pressa apelsiner, skalabanan och mixelimix och wroomeliwroom i matberedaren), packa ihop min lunch, få med mig allt jag ska få med mig och ta ut sopor som jag slänger på vägen eftersom vi fått sopnedkast utomhus.
Sen åker jag till jobbet och förut brukade jag antingen läsa bok eller lösa sudokut i metro men nu lyssnar jag bara på musik och mediterar eftersom jag fått köpa en mycket spejsig mobiltelefon av min svåger för 700 kr och även lyckats stoppa in nästan alla mina skivor.
Sen jobbar jag kl ca 07.15-16.30 (fördetmesta) och då är det full fart hela dan med undantag av en timmes lunch vilket vi har varit duktiga med att ta nu efter semestern. Måste ju äta goda maten. För det mesta har jag lagat den hemma kvällen innan, men ibland måste jag göra det på jobbet. Fast det går fort för det är ju raw food.
Efter jobbet måste jag för det mesta handla på vägen hem.
När man äter raw food så är det dagsfärskt som gäller för det mesta.
Så det blir inköp på Prisextra, Daglivs eller Ica och sen hemsläpning av det.
Eftersom jag kommer ifrån jobbet i någorlunda tid nuförtiden så får jag också uppleva rusningstrafiken.. vilket innebär att jag oftast får stå hela vägen ut till point of no return (hässelby) med alla mina kassar.
Men jag är lika glad för det! Nu när jag har min musik.
Sen kommer jag hem och möts då oftast av en hungrig katt samt en nyuppstånden population bananflugor i köket.
Då säger jag åt bananflugorna att om dom inte inom en minut avlägsnar sig så kommer jag att slå ihjäl dom.
Sen slår jag ihjäl dom.
Sen ger jag Doris mat.
Sen lagar jag morgondagens lunchmat.
Igår lagade jag zuccinipasta, basilikapesto, min specialsalladsdressing (sk golden liquid.. alltså inte golden shower som vissa somliga har skämtat intelligent om) och pinjenötsströssel.
Till det ska vi äta grönsallad, avokado, paprika, tomat. Och kanske papayacarpaccio med lime och pecannötter.
Igår blev vi nämligen inte mätta och idag har jag garderat mig.
Efter matlagningen så äter jag lite middag. Antingen lite av lunchmaten eller kanske bara några avokado och en banan. Lite näring helt enkelt.
Sen klurar jag ut morgondagens kläder, plockar i ordning i väskor och ställer fram prylar så det ska gå snabbare på morgonen.
Och sen är kl ca 20.30.
Då går jag och lägger mig. Tittar lite på tv kanske. Somnar förhoppningsvis rätt snart. Jag behöver min sömn.

Utöver dom här dagliga rutinerna tillkommer träning och socialt liv.
Det går inte riktigt ihop och jag är alltid trött men jag tror (vill tro) att jag börjar få lite mer energi.
Dom håller på att öppna ett nytt träningscenter här i hässelby vid tunnelbanan och jag funderar på möjligheten att kunna träna före jobbet.. dom ska öppna kl 05.00.
Det vore nog det bästa för mig.

Idag blir det inga rutiner hursomhelst för idag ska jag hem till ebs och ha buffy-kväll och sen sover jag över där.
Blir antagligen ingen raw food heller då.. men nu har jag hållit på så länge så jag känner inte att jag riskerar något om jag gör undantag.
Jag går ner i vikt och mår bättre ändå verkar det som.

Långa farbrorn! Vad gör du nuförtiden???
(tycker det är jobbigt att smsa med min nya telefon)
Om du är i stan kan du väl komma och hälsa på mig och che!?
Det är bara vi den här veckan och nästa också!

Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn!

Ska försöka komma nästa vecka!!!:)))

2011-08-18 @ 07:40:55
Postat av: Anonym

wohoooooo!

2011-08-19 @ 18:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0