bra helg

Helgen var bra.
Skansen i lördags med tyska väninnan, hennes barn och min egnaste käraste dotter.
Det var lite sol och lite regn och lite moln och ovanpå det lite fläktande vindar och sammantaget blev det mycket bra.
När regnet öste ner som värst var vi inne i det lilla aphuset och tittade på när dom fick mat.. så vi  klarade oss rätt bra.
Förutom det såg vi varg, björn, ÄLG, säl, mystiska bisonoxar (vem säger vicent?) och vildsvin.
Och i det lilla stadskvarteret sprang det omkring lajvande skådisar och det kändes lite som att vara med i Andersonskans Kalle eller Nalle Lufs.
Mycket fint.
Sen åkte jag hem och somnade till Pestens tid.
Mitt viktigaste uppdrag på helgerna är att ta igen all sömn jag inte hinner med i veckorna.. och eftersom det inte blev någon direkt sovmorgon pga skansen så blev det en mycket tidig kväll för mig.
Vaknade  och gick upp vid 8-tiden igår söndag.. och sen blev det en sån där underbar evighetsdag som liksom aldrig tog slut.
Inte för att jag gjorde något särskilt.. och det var väl just det.. men jag kände mig bara så lugn och ledig.
Såg färdigt Pestens Tid (helt ok men läs för gudsskull boken först!!!), planerade veckans mat, gick och handlade, degade med japanska bildkryss framför tv:n, lagade mat, åt, förberedde inför veckan och gick och la mig mycket tidigt igen till How I Met Your Mother kl 20.00.
Perfekt!

Idag blir det burritos till lunch.
Det betyder översatt till RAW-språket att man lägger en röra bestående av hackad tomat, rödlök, råa majskorn, färsk basilika, vitlök och mosad avokado i ett romansalladsblad, rullar ihop och äter.

Jag kör alltså raw nästan 100 %.
Undantag gör jag utan problem vid speciella tillfällen.. t.ex. popcorn på bio, helt vanlig köpemat när vi var på skansen (annars blir det alldeles för trist och krångligt) och troligtvis blir det alldeles vanlig café-mat på tisdag när jag ska luncha med tyska väninnan. Jag försöker hålla mig till vegetariskt men inte alltid. T.ex. åt jag kycklingsallad på skansen.
Lite negativa effekter får det när jag äter vanlig, tillagad mat.. jag blir mer sugen på allt möjligt mellan måltiderna och springer upp på natten efteråt och äter.. och det är alltid lite motigt att gå tillbaka till raw-maten.
Men.. jag mår väldigt bra av att äta raw. Jag äter massor.. för grejen är att man måste äta större mängder för att bli mätt. En rätt stor procentdel av maten man äter består ju av vatten. Och man får inte glömma bort att peta i sig lite mellanmål.. mest frukt för min del.
Det är absolut ingen bantningsdiet.. så ser inte jag det i alla fall. Man äter sig helt enkelt mätt på det som kroppen mår bra av. Och det är nästan alltid superdupergott!
Enda negativa är att min mage har lite svårt att anpassa sig.. det är mycket fibrer och det gäller att ha en toalett i omedelbar närhet. Det kan ju vara lite besvärligt men samtidigt känns det renande. Allt kommer ut och lite till.
Det är lite individuellt hur länge man upplever detta besvär men det brukar rätta till sig såsmåningom.. enligt de mer erfarna.
Det är ingen bantningsmetod som sagt.. men jag har ändå gått ner ca 8 kg sen i början av juni.. och det behövde jag.
Jag fortsätter att gå ner och jag har en målvikt.. några kilo kvar till den.. och om jag fortsätter att gå ner sen så får jag fundera på vad jag ska stoppa i mig för att stabilisera vikten. Jag vill verkligen inte bli något benrangel.
Jag vill vara stark och sund.
Men det jag går ner nu är överflöd. Det känns som om kroppen håller på och balanserar sig.. som att den slipar till sig.
Det känns otroligt skönt och jag börjar känna mig hemma  i min kropp igen.. något jag inte gjort på eviga tider.
Nu ska jag bara fixa så jag har musik i min mobiltelefon och sen ska jag börja träna igen.
Och kanske ska jag få en gammal skrotig cykel av che och då ska jag försöka mig på att börja cykla till jobbet.

Förresten. Det finns en negativ sak till (förutom det där med magen).
Det är sjukt dyrt. Alla mina pengar går till mat för tillfället. Funderar på att vallfärda till Tensta och inhandla frukt och grönsaker på torget. Det ska vara billigt har jag hört. Det besvärliga är bara att man måste handla hela tiden.. det går ju inte att bunkra upp eftersom det ska vara färskt. Och egentligen ska det ju vara ekologiskt också.. men det är bara att glömma.

Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn

8 kg e jättebra!! Grattis :)))

2011-08-09 @ 10:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0